Nederlanders.fr

Hèt netwerk van, voor en door Nederlandstaligen in Frankrijk - zegt het voort!

||  PLAATS BERICHT  ||  PLAATS ADVERTENTIE   || 

Om eens iets anders dan een fles wijn mee te brengen op een uitnodiging voor een etentje dachten wij origineel te zijn met een plateau perziken.

Onderweg van Beaulieu sur Dordogne naar Monceaux sur Dordogne kwamen wij door het plaatsje Brivezac. Links van de weg heeft een teler een verkooppunt voor perziken met een grote uitstalling buiten. Zie deze streetview van de verkoopschuur gezien komende uit de richting Monceaux.

De teler had een schitterende uitstalling van extra grote perziken (AAA) en verkocht deze per plateau van 18 stuks voor € 10. Wij kochten één plateau en met het fijne gevoel dat we een origineel kado hadden gingen wij huiswaarts. Toen wij 's avonds de perziken aan de gastvrouw gaven was zij blij verrast wat echter omsloeg in grote teleurstelling toen ze de eerste perzik uit het plateau nam bleek deze aan de onderkant een flinke rotte plek te hebben. Hetzelfde was het geval met nog andere tien (!!) perziken. In totaal waren er slechts 7 van de 18 perziken gaaf.

De volgende ochtend ben ik terug gegaan naar de teler en hem gezegd dat ik woest was en een nieuw plateau met gave perziken wenste. Hij gaf mij deze onmiddellijk, maar toen ik hem vertelde dat ik het andere plateau ook mee terug wilde nemen als vergoeding voor de extra gereden 20km. weigerde hij dit en trok het plateau uit mijn handen. Ik dreigde hem dat ik bij de gendarmerie aangifte zou doen van oplichting als hij mij niet volledig schadeloos zou stellen. Hij betaalde mij € 10 als ik het oude plateau bij hem zou laten. Wél moest ik dan een verklaring ondertekenen waarin stond dat ik voor het oude plateau schadeloos ben gesteld. Het tientje heb ik aangenomen, maar heb geweigerd de verklaring te ondertekenen.

Toen ik thuis kwam heb ik het nieuwe plateau nagekeken op perziken met een rotte plek, dit keer waren het er 'slechts' 7.

Voor de gastvrouw heb ik een fijne fles wijn gekocht, niet erg origineel maar zonder rotte plekken.

 

Kom je door Brivezac en kun je de verleiding van de mooie perziken niet weerstaan, let dan goed op rotte plekken!!!

 

Met vriendelijke groet

Paul

Weergaven: 484

Berichten in deze discussie

Tjonge, tjonge, wat beginnen die Fransen toch op Nederlanders te lijken. 

Wordt Europa dan daarin toch nog 1?

 

Oeps, keek ik nu in een spiegel?

Groet en  bedankt voor de tip (ook geldig op andere plaatsen waarschijnlijk) Paul

Jaap

RSS

GA DIRECT NAAR:

Laatste nieuws uit Frankrijk

© 2024   Gemaakt door: Anton Noë, beheerder en gastheer.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacybeleid  |  Algemene voorwaarden