Nederlanders.Fr

Voor en door alle Nederlandstaligen in Frankrijk - Zegt het voort!

Uit zaad heb ik inmiddels 3 canna's gestekt. Twee daar van zijn al flink aan de maat en hebben heel mooie bladeren, maar de bloemen heb ik nog steeds niet gezien. Heeft iemand een idee of ze het eerste jaar geen bloemen geven of dat het uit zaad opgekweekte canna's geen bloemen geven? Lijkt me toch ook onwaarschijnlijk.

52 keer gelezen

Berichten in deze discussie

Dini,

Als gezaaide canna's het eerste jaar bloeien heb je geluk gehad en vroeg gezaaid.
Je moet nu de canna's vorstvrij laten overwinteren. Er zijn wel canna's die in de winter en in de volle grond buiten kunnen staan, maar zulke jonge zaailingen zullen het waarschijnlijk niet redden.
Laat ons weten of ze volgend jaar bloeien.

Ron Boslooper
Hoi Ron,

Bedankt voor je reactie, ik had al zo'n idee dat dat de oorzaak is. Alhoewel ik de oudste al vroeg in het voorjaar heb gezaaid en hij ook al heel veel scheuten heeft gemaakt, maar we wachten rustig af.
Groetjes, Dini
Hoi Ron,

Gisteren zagen we het begin van een bloem in de canna, ik was toch iets te voorbarig.

Groetjes, Dini

Hallo Dini, ik heb zaadbollen in m,n canna zitten wat doe ik daar verder mee? afknippen nu of later? en droog opslaan en in het voorjaar zaaien?

RSS

Lidmaatschap is gratis

Volg ons ook op

© 2012   Gemaakt door Frans | Nederlanders.Fr.

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden