Voor en door alle Nederlandstaligen in Frankrijk - Zegt het voort!
Weer een vraagje aan de enthousiaste leden van deze groep: Mijn deze zomer aangelegde grasveld (gezaaid) was in het begin prachtig groen. Toen ontstonden er wat lichtere plekken, die werden geler en bruiner. Er zit eigenlijk in het hele grasveld erg veel bruin/gele sprieten, waardoor het geheel er niet meer mooi uitziet.
De ondergrond is klei.
Wat moet ik doen om deze zomer een mooi donkergroen grasveld te krijgen???
=ROB=
LEEG LATEN / NIETS toevoegen (laisser vide)
leny groot op 30 December 2011 op 16.36 Permalink Moeilijk om daar zo een antwoord of suggestie op te geven Rob..geen idee waar je woont, maar de droogte kan een rol spelen zeker bij een pas ingezaaid veld..in de eerste instantie ziet alles er mooi groen uit maar het gras is nog niet voldoende beworteld om de droogte aan te kunnen. Maar ook emelten en engerlingen kunnen dit veroorzaken. Zou zeker proberen om in het voorjaar bij te zaaien..hoewel het najaar daar geschikter voor is. Succes.
Marianne van der Kolk op 30 December 2011 op 22.30 Permalink Ja, mijn gedachten gingen ook uit naar emelten of engerlingen. Ligt je gras nog goed vast? zou toch een onderzoekje naar de gesteldheid van je grond doen. bedoel bodemleven. Die emelten e.d.kunnen je grasveld behoorlijk aantasten.
anders... misschien bemesten met wat kalk (e.o Kalium = bij voedselgebrek??)
groet, Marianne
© 2012 Gemaakt door Frans | Nederlanders.Fr.