Nederlanders.fr

Hèt netwerk van, voor en door Nederlandstaligen in Frankrijk - zegt het voort!

||  PLAATS BERICHT  ||  PLAATS ADVERTENTIE   || 

Hier kunnen leden van deze groep zich even voorstellen. Welkom!

Weergaven: 2017

Berichten in deze discussie

hallo john

waar zit jij in de meuse?

wij wonen in het dorp chaillon ook al weer 15 jaar

gr peter

Hallo, hier ben ik en ik wil me wel even voorstellen aan jullie.

Ik ben Jet, 61 jaar, en ik woon met man Hans in een klein dorp in de buurt van Longuyon.

We hebben het huis al zo`n 18 jaar, pas de laatste 7 jaar zijn we hier heel regelmatig, en nu eigenlijk continue. We hebben dit huis ooit als ruïne gekocht. Hans kan gelukkig vrijwel alles bouwen en heeft het hier flink opgeknapt. Niet dat we klaar zijn, integendeel. We zijn nu bezig de oude broodoven voor de deur aan t herstellen, we willen nog meerdere slaapkamers maken..er is een inmaakkeuken in aanbouw, er staat een sauna op t lijstje. Voorlopig hebben we nog genoeg te doen. Ik zeg we, maar het is Hans die dat allemaal doet.

Zelf ben ik tuinier, en dan specifiek de moestuin. Ik heb 2 stukken tuin waar ik op verschillende manieren in tuinier, permacultuur en biologisch of ecologisch. In ieder geval zonder gif en zoveel mogelijk met mest en zaad uit eigen tuin. Dit jaar had ik 20 soorten tomaten. Zoals jullie misschien gezien hebben houdt ik ook kippen -voor de eieren- en loopeenden..de laatste voor de slakken.

Ik heb wel eens eitjes te koop, dus als je een vers eitje wilt..;o) De meeste eieren gaan naar de buren trouwens, als tegenprestatie voor het verzorgen van de dieren als we er niet zijn.

Verder heb ik een boomgaard met verschillende soorten fruit.

Ik ben dol op inmaken en knutselen met bv snoei-afval van de bomen en struiken uit de tuin, en verveel me werkelijk nooit.

O, ik werk ook nog in de dorpstuin..en we hebben hier ieder jaar een soort braderie die geheel gericht is op de tuin/moestuin..dit jaar is het thema eetbare bloemen en recycling..ideeën welkom!

Willen jullie nog iets weten? Aarzel niet het me te vragen. Sommigen van jullie ken ik trouwens nog van Ook-in-Frankrijk..Ilonka bv?

Groetjes,

Jet

Hallo Jet en Hans,

Klinkt allemaal erg leuk ! We hebben ongeveer dezelfde leeftijd.. en dezelfde hobby's, maar bij mij nog in het plan stadium voor als ik met pensioen ga (over anderhalf jaar).

Leuk die braderie, kan je tzt de datum opgeven ?

groetjes

Sharin

Dank je wel Sharin.

Het dorpsfeest zoals we dat noemen ( het is eigenlijk allang geen feest meer zoals in de eerste jaren..dit jaar hadden we enkele duizenden betalende bezoekers) vind plaats op de laatste zondag van augustus.

Zet het maar vast in je agenda, maar tegen die tijd zal ik het nog wel een keer melden.

Groeten van Jet

Hallo,

Wij zijn Nico en Rita Vonk en zijn de eigenaren van een 'maison secondaire' in het dorp Grandrupt. Wij kochten deze woning in 2001. De woning was toen 16 jaar oud maar moest intern wel geheel worden opgeknapt. Iedere maand proberen wij zeker een week naar Grandrupt te gaan, 's zomers blijven we vaak meerdere weken. In het 'sous sol' hebben we een uitgebreid machinepark waar we b.v. steigerhout meubels maken.

Voor Michael in Le Vermont: jouw woning ligt op wandelafstand van onze woning!!
Beste Nico en Rita, volgende week of de week daarna gaik weer voor 5 dagen naar le Vermont.

Zitten jullie er dan toevallig ook ?

Groet,

Michael

Laat ik me ook maar eens even voorstellen in deze groep. Ik ben Wilma, 61 jaar, en woon sinds november 2013 in Fontenoy le Chateau, samen met mijn man (Marcel). Wij hebben het heel erg naar onze zin hier, zijn ook heel blij met de plek en het huis dat wij gevonden hebben. We kunnen ons nu al niet meer voorstellen dat we ooit nog ergens anders zouden willen wonen. 

Ons huis (of liever, huizen) hoefde niet erg opgeknapt te worden, al zijn er natuurlijk altijd wel dingen die je wilt veranderen. Daarmee zijn we al een aardig eindje op weg, het begint steeds meer ons "thuis" te worden. Inmiddels hebben we ook al kennisgemaakt met een aantal Fransen, zijn lid geworden van een fotoclub, krijgen heel informeel 1 keer in de week franse conversatieles in de bieb, waar we ook lid van zijn. Ook blijken er aardig wat Nederlanders hier in de buurt te wonen, waarvan we er inmiddels ook een aantal ontmoet hebben. 

Kortom: we vermaken ons prima, vervelen ons geen moment en ons sociale leven is behoorlijk op peil. 

Wil je meer weten, wil je eens langskomen? Laat het maar even weten...

Enne.... Michael, leuk om jou ook hier tegen te komen, we zijn vast van plan om ook eens bij jou langs te komen, als je weer in Frankrijk verblijft. 

Groetjes,

Wilma

Hallo allemaal,

Zag net dat we 32 leden in deze groep hebben, maarre waar zijn die dan ?

Las net bij een andere groep dat er maandelijks een borrels (buitenshuis) wordt georganiseerd, zou dat bij ons kunnen lukken ? Tweemaandelijks is wat mij betreft ook goed hoor...

Hoi Michael!

Prima idee, jammer dat er hier zo weinig gereageerd wordt. 

Heb jij zin om die borrel te organiseren? Lijkt me handig, omdat jij niet altijd in Frankrijk bent, kun je zelf een geschikte datum uitkiezen.

Wie heeft er ook zin in een borrel met deze groep???

Groetjes,

Wilma

Hallo Wilma,

Als we dat eens samen doen ?

Ik ben 13 t/m/ 17 of 18 april weer in le Vermont maar dat is waarschijnlijk te snel en daarna weer 5 weken later.

Laten we eerst kijken of er interesse is.

Miscchien moeten we alle leden van deze groep separaat een mail sturen ? of krijgen ze automatisch een cc-tje ?

Groetjes,


Michael

Hallo,

Goed idee, ik zou het leuk vinden mijn landgenoten in levende lijve te zien !

Hopelijk komen er meer reakties !

Sharin

leuk & dank voor je reactie Sharin

RSS

GA DIRECT NAAR:

Laatste nieuws uit Frankrijk

© 2024   Gemaakt door: Anton Noë, beheerder en gastheer.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacybeleid  |  Algemene voorwaarden