Nederlanders.fr

Hèt netwerk van, voor en door Nederlandstaligen in Frankrijk - zegt het voort!

||  PLAATS BERICHT  ||  PLAATS ADVERTENTIE   || 

Bonjour à tous,

Bijgaand een plaatje van een scheur in onze zwembadliner. Nu ben ik bekend met het feit dat na 15 jaar vervanging niet vreemd is, maar ik zou dat graag nog een jaar uitstellen. Ik heb nog liner liggen, is dit te "plakken" met liner en speciale lijm?

Weergaven: 1160

Berichten in deze discussie

net zoals je een band zou plakken, en er is speciale lijm voor te krijgen.

kijk hier

Overigens "reparation liner piscine" in google gaf binnen een seconde 10 tallen antwoorden, t'is maar een idee.

Ja handig hè Google, hoef je niets meer aan anderen te vragen. Alles staat erop, al het andere op Internet wordt overbodig.

Een forum als dit lijkt mij een prima aanvulling om persoonlijke ervaringen met anderen uit te wisselen. Misschien blijkt die oplossing op Google dan helemaal niet de meest handige te zijn.

Ik heb er eerlijk gezegd geen persoonlijke ervaring mee, maar ik denk dat het wel moet kunnen. Zeker als het maar voor een jaar is. Het is alleen wel een lastig punt precies in de hoek. Op die plek staat er vermoedelijk meer spanning op de liner.

Bekijk deze video eens. Misschien geeft het je aanknopingspunten, hoewel het gat op die video wel een stuk minder klein is dan bij jou ;-)

Er bestaan allerlei lijmsoorten voor reparatie van liner. Sommige soorten kan je zelfs onder water aanbrengen. Mooi zal het niet worden.

Dag, Had een aantal jaren ook zo'n scheuren in 2 hoeken die veel zon vangen, slijtage. Heb het gelijmd met een tubetje uit zo'n linerreparatiesetje en een ovaal geknipte strook van de liner die ik nog had liggen. Het is te doen, niet fraai maar voor een jaar een goede oplossing. Maak wel eerst een proeflapje waarmee je eea uitprobeert omdat de lijm vulcaniseert en je anders nog grotere gaten krijgt. De lijm "vreet" nl. in. Heb ook ooit met dezelfde lijm een gaatje op de bodem kunnen dichten. Wel even moeten zoeken ....!  Succes!

Goedemiddag,

Dank voor de reacties, en ja ik weet waar naar te zoeken via Google, maar vaak zie je dan door de links het bos niet meer. En omdat wij nog maar kort eigenaar zijn van het zwembad hoopte ik op ervaringen van andere zwembadeigenaren. Gelukkig doet het forum wel zijn werk. Ik hen een kit van Innotec aangeschaft (Adheseal) dat ook in vochtige omstandigheden werkt. Dit omdat de scheur al gauw 15 cm is. De vele reparatiekitjes lijken in eerste instantie geschikt te zijn voor kleiner gaten en scheuren. Ik laat nog wel weten of het gelukt is.

RSS

GA DIRECT NAAR:

Laatste nieuws uit Frankrijk

© 2024   Gemaakt door: Anton Noë, beheerder en gastheer.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacybeleid  |  Algemene voorwaarden