NEDERLANDERS.FR

Hét netwerk van, voor en door Nederlandstaligen in Frankrijk

Ik wil met mijn gezin naar zuid frankrijk verhuizen, en ben al jaren verliefd op de provence. Heeft iemand ervaring hiermee? met name het kiezen van een school vind ik moeilijk. Moet je voor privé onderwijs kiezen, of kun je ook gewoon naar de openbare school?

Weergaven: 867

Berichten in deze discussie

Hallo Clara,

Zag dat je iets in de omgeving van Drguignan zoekt. Wij hebben daar in de omgeving (Castellane) een stacaravan te huur, wellicht een tip voor als je een plek zoekt om van daaruit je keus te bepalen?(Meivakantie nog vrij!)

Kijk even op onze site: www.stacaravantehuurinzuidfrankrijk.nl

groet,

Betty

Hallo Clara,

Wij wonen zelf al 12 jaar (gedeeltelijk) in Vidauban, vlak bij Draguignan en Lorgues.
Lorgues is een leuke plaats maar in de zomer ontzettend druk met toeristen en in de winter vrij rustig/stil.
En de prijzen van de huizen zijn vrij duur in vergelijking met de omringende dorpen.
Schoolbussen rijden er echter overal.
Een vriendin van mij is ook 10 jaar geleden met haar 3 kinderen naar Draguignan verhuisd en haar kinderen zijn al volkomen gewend aan de Franse school.
Het eerste jaar is moeilijk, de Franse taal, nieuwe vriendjes maken en het andere schoolsysteem, maar daarna gaat het voor kinderen vanzelf.
Wat de Mistral betreft, daar hebben we bij ons vrij weinig last van. Maar ons dorp ligt dan ook in een dal met de meeste zonuren.
Wil je eens kijken hoe wij wonen.
www.13576.gites.nl
Veel succes met jullie zoektocht in onze mooie Provence
Ria

RSS

-

Google advertenties

© 2019   Gemaakt door: Anton Noë, beheerder en gastheer.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacybeleid  |  Algemene voorwaarden

Anton Noë ...