Nederlanders.fr

Hèt netwerk van, voor en door Nederlandstaligen in Frankrijk - zegt het voort!

||  PLAATS BERICHT  ||  PLAATS ADVERTENTIE   || 

Cuisine forum (56)

← Terug naar Cuisine
Discussies Antwoorden Recente activiteiten

Indische recepten App om ook in Fr rijsttafels te kunnen maken

De heerlijke authentieke recepten komen uit het kookschrift van de kokkie van mijn oma Suze, die het schriftje heeft doorgegeven aan mijn m…

Begonnen door Sandra

2 22 Jul 2015
Antwoord van Sandra

Zo bakt mijn moeder een konijn

Hoe kom je aan een konijn? Gisterenmorgen was ik in mijn moestuin. Loutje onze foxterrier was er ook als de kippen bij. Hij spitste zijn or…

Begonnen door Jan Denissen

0 11 Mei 2015

Wie kent hüttenkase of cottage-cheese en onder welke naam het hier verkocht wordt...?

Ik ben verzot op hüttenkase maar kan het in Frankrijk nergens vinden. Het wordt in NL door Danone op de markt gebracht, dus dacht ik hier e…

Begonnen door Corneli

13 10 Mrt 2015
Antwoord van José

eenden/ganzenvet

Al het vet van en eend bewaar ik, ook de plak onder de huid (barde). De plak gebruik ik als basis voor een terrine, lekkerder dan varkensve…

Begonnen door Mieke

10 10 Mrt 2015

Zelf vleeswaar maken.

Als kind ging ik graag naar mijn overgrootmoeder die in de Betuwe op een gemengd bedrijf woonde met daarnaast nog een forse fruit productie…

Begonnen door Harry van Wees

5 7 Mrt 2015
Antwoord van Harry van Wees

suikervrije koekjes

Vorig jaar is mijn pancreas helemaal verwijdert en sinsdien is suiker tabou. Ik heb koekjes gebakken met zoetstof (candarel) maar dat blijk…

Begonnen door Henny Rottier

19 24 Jan 2015

Gelei met Piment d'Espelette

De Piment d'Espelette is momenteel volop te koop, vooral in trossen geregen.  Ze beginnen al aardig in te drogen of zijn al gedroogd. Korto…

Begonnen door Victor

3 13 Okt 2014

Zonder titel

Slagroom kloppen Ik meen mij te herinneren dat er eerder over gesproken is, maar ik kan het niet meer terug vinden Ik heb het over gewoon…

Begonnen door irene porsul

3 29 Jun 2014
Antwoord van Harry van Wees

Typique Bourguignon!

Matelote de Saône.  Ingredienten voor 4 personen: Normaal word deze visstoofschotel gemaakt van de vele soorten vis die in de Saône zwemmen…

Begonnen door Hans van Bommel

2 27 Jun 2014
Antwoord van Hans van Bommel

De korenaar asperges

De korenaar asperges oftewel de wilde asperges is een familielid van de Hyacint achtige plant                  ( ornithogalum pyrenaicum).…

Begonnen door Jan Denissen

1 24 Mrt 2014
Antwoord van Marijke

RSS

GA DIRECT NAAR:

Laatste nieuws uit Frankrijk

© 2024   Gemaakt door: Anton Noë, beheerder en gastheer.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacybeleid  |  Algemene voorwaarden