Nederlanders.fr

Hèt netwerk van, voor en door Nederlandstaligen in Frankrijk - zegt het voort!

||  PLAATS BERICHT  ||  PLAATS ADVERTENTIE   || 

Frans - de Taal forum (102)

← Terug naar Frans - de Taal
Discussies Antwoorden Recente activiteiten

Corona Mysère

et pourtant...

Begonnen door Henri Bik

0 13 Apr 2021

Fransman

Dag allemaal ! Mijn vader besloot in 1959 om Frans te worden .. Een jaar later werd ik in Utrecht geboren ... als Franse baby ! Sindsdien h…

Begonnen door Charles van Hemert

2 27 Sept 2020
Antwoord van Charles van Hemert

Nieuwe betekenis van 'quatorzaine'.

Vandaag in de Midi Libre een bericht van Covid-19 besmetting in het bejaardentehuis van Mèze. Over de twee besmette personen staat daar 'El…

Begonnen door Henri Bik

2 25 Aug 2020
Antwoord van Roel

Manneke werd Mannequin

Zojuist geleerd op Nu Beter Frans dat 'mannequin' mannelijk is omdat het een verfransing is van het Nederlandse woord Manneke, grappig. Van…

Begonnen door Henri Bik

2 7 Jul 2020
Antwoord van Roel

Les Etangs du Sud en néerlandais.?

Langs de kust van de Languedoc-Rousillon liggen 11 binnenzeeën door smalle landtongen gescheiden van de Middellandse zee, maar staan via ee…

Begonnen door Henri Bik

15 2 Jun 2020
Antwoord van Eliane Vandezande

Nog ééntje

Ik schreef in 2010 een artikel over uitspraken.  De vorige beheerder heeft er toen "Frans dé taal van gemaakt. We zijn nu 10 jaar verder en…

Begonnen door Brittany

0 7 Mei 2020

' ils ont été vernis.'

Vandaag in de Midi Libre: <Plus de peur que de mal. Is voulaient des sensations fortes, ils ont été vernis. Huit personnes ont été bloqu…

Begonnen door Henri Bik

6 29 Apr 2020
Antwoord van Eliane Vandezande

à tantôt

Gelezen:  Chez moi, dans la France profonde, on disait « à tantôt » Hoe zou u « à tantôt » in het Nederlands vertalen.?

Begonnen door Henri Bik

14 6 Jul 2019
Antwoord van Henri Bik

Een os is une vache of un boeuf…

Gisteren in de 'Midi Libre' gelezen : <En Australie, une vache prénommée Knickers fait un effet boeuf. Agé de 7 ans, ce gigantesque bovi…

Begonnen door Henri Bik

1 29 Nov 2018
Antwoord van wilsam

'USA county' in het Frans vertalen.

Zojuist kom ik in de ‘Midi Libre’ de vertaling van het Amerikaanse begrip ‘county’ in ‘comté’ tegen. Letterlijk is dat juist maar een ‘coun…

Begonnen door Henri Bik

6 6 Nov 2018
Antwoord van Henri Bik

RSS

GA DIRECT NAAR:

Laatste nieuws uit Frankrijk

© 2024   Gemaakt door: Anton Noë, beheerder en gastheer.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacybeleid  |  Algemene voorwaarden