Nederlanders.fr

Hèt netwerk van, voor en door Nederlandstaligen in Frankrijk - zegt het voort!

||  PLAATS BERICHT  ||  PLAATS ADVERTENTIE   || 

Wij hebben hier een ADSL signaal via mijn ISP Nordnet, dat prima werkt met een standaard ADSL modem. Ik gebruik hier al jaren een E-tech ADRT03 modem voor.

Nu heb ik vorig jaar een simpel LINKSYS ADSL2 modem gekocht en kan hiermee geen Internet verbinding krijgen. Ook ettelijke discussies op het Linksys forum geven geen pasklaar antwoord.

We vragen ons nu af of een ADSL2 modem specifiek is voor een ADSL2 aanbod of dat je hier ook een ADSL signaal mee kunt moduleren.

Wie heeft hier ervaring mee en/of kennis over?

Weergaven: 337

Berichten in deze discussie

De configuratie instellingen verschillen soms tussen landen, en providers. Wat er op dat Linksys forum allemaal gepasseerd is aan suggesties blijft voor mij gissen, maar mocht je dat modem buiten Frankrijk hebben gekocht, dan is de kans groot dat er iets moet worden aangepast in je configuratie menu.  Voor Orange zijn hier de instellingen te vinden. Probeer anders, mocht je dat niet gedaan hebben, of er een specifieke Franstalige site is voor Linksys producten.  Opschrijven wat nu de instellingen zijn, en dan met trial and error wat instellingen veranderen. ADSL2 versus het oude adsl protocol: in principe zijn al dit soort apparaten "backward compatible",  dat zou dus geen probleem moeten zijn.

Ik heb het modem in Frankrijk gekocht.

Als je de inhoud van de forum-discussie wil lezen:  http://community.linksys.com/t5/Cable-and-DSL/DSL-connection-to-WAG...

Bedankt voor de link naar de Orange instellingen; deze wijken niet al te veel af van die van Nordnet. Op de site van Nordnet heb ik niet zo'n mooi overzichtje kunnen vinden. Ik dacht eerlijk gezegd ook dat een ADSL2 modem ook overweg zou kunnen met ADSL.

Bijkomend probleem is dat de configuratie draadloos moet. Omdat ik een Macbook Air heb kan ik geen ethernet kabel aansluiten. Er zit geen J45 poort op. Maar gezien dat ik wel in het instelscherm van de Linksys kwam zal dat ook niet echt een probleem zijn.

Het is echter voorbij, want ik heb de router teruggestuurd als "onbruikbaar".

Bedankt voor het meedenken.

Lastige is dat soms het aan/afvinken of veranderen van één optie het verschil kan uitmaken tussen wel of geen verbinding. Het zou providers sieren wanneer ze daar allemaal eens een keurig faq overzichtje van zouden maken.

Ter ex post facto informatie: steeds meer providers beschouwen modem/router als onderdeel, eindpunt, van hun eigen infrastructuur. Waar de klant slechts zeer beperkte zeggenschap over heeft. Je kunt soms of niet of nauwelijks bij de configuratie instellingen komen, of het aansluiten van een modem zonder de eigen familiegeur lukt niet. We kennen dat natuurlijk al van de voip functie bij de livebox: wanneer je van de extra's (telefoon, tv) gebruik wilt maken, meer dan alleen een recht toe, recht aan internet verbinding, dan kom je onder het gebruik van een "huismerk modem" niet uit. Ook al zijn er betere op de internationale markt verkrijgbaar. In Duitsland woedt daar nu al geruime tijd een stevige discussie over, zie bijvoorbeeld dit artikeltje.

RSS

GA DIRECT NAAR:

Laatste nieuws uit Frankrijk

© 2024   Gemaakt door: Anton Noë, beheerder en gastheer.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacybeleid  |  Algemene voorwaarden