Nederlanders.fr

Hèt netwerk van, voor en door Nederlandstaligen in Frankrijk - zegt het voort!

||  PLAATS BERICHT  ||  PLAATS ADVERTENTIE   || 

ik wil documenten maken in office. Mijn nieuwe windows 10 heeft dat programma niet.

Wie kan mij verder helpen?

Jan

Weergaven: 501

Berichten in deze discussie

Beste Jan,
Office is geen onderdeel van Windows en je hebt daar een aparte licentie voor nodig. Had je die al met de bijbehorende CD's/Dvd's dan kun je het gewoon opnieuw installeren. Anders zul je een nieuwe licentie moeten kopen.

Een (gratis) alternatief voor Office is bijvoorbeeld Open Office of Libre Office. Ze zien er iets anders uit, maar werken minstens zo goed en je kunt er ook gewoon office-documenten in maken en bewerken.

Vriendelijke groet,Rein.

De oude Office versie (2003) wordt niet meer ondersteund. Office (2007) nog wel. Die oude niet ondersteunde versie kan je beter niet meer gebruiken, hooguit op een andere PC die niet het Internet op gaat.

Met LibreOffice kan je gewoon de Office bestanden lezen en schrijven (zoals .doc en .docx), maar ze gebruiken een eigen bestandsaanduiding.

De meest recente Microsoft Office suite is een cloud product, dat je niet meer zoals vroeger als CD kan kopen en daarna installeren, maar je koopt een licentie die elk jaar vernieuwd (= betaald) moet worden.

LibreOffice is gratis.

Rein en Victor hartelijke dank . Libre-office geinstalleerd werkt fantastisch. Prettige feestdagen.

RSS

GA DIRECT NAAR:

Laatste nieuws uit Frankrijk

© 2024   Gemaakt door: Anton Noë, beheerder en gastheer.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacybeleid  |  Algemene voorwaarden