NEDERLANDERS.FR

Hét netwerk van, voor en door Nederlandstaligen in Frankrijk

Weergaven: 386

Berichten in deze discussie

Ik heb me net even gratis geregistreerd, dus abonnement is niet nodig. In dat artikel wordt een nieuwe generatie medicijn genoemd: filgotinib, en dat valt eigenlijk onder de "biologicals", dat zijn medicamenten waarbij menselijke eiwitten gebruikt worden om effect te krijgen. 

Ik lees daarbij ook - terecht - dat effect nog moet blijken en dat ze nog niet zover zijn om de volledige info erover te publiceren. Het werkt echter net even iets anders dan de oorspronkelijke biologicals, zoals Humira (best verkocht in de wereld), maar al dit soort middelen leggen je immuunsysteem volkomen plat. Dat betekent dat je verschrikkelijk moet uitkijken met het oplopen van ziekteverwekkers en infecties, ik weet daar alles van. Gelukkig kan ik die altijd en snel, met veel succes, bestrijden door mijn natuurgeneeskundige kennis, maar toch.....

In ieder geval de moeite waard om te blijven volgen, zeker wanneer dit middel uit de klinische testfases komt.

even een copietje gemaakt 

AbbVie heeft tot nu toe een groot deel van het onderzoek naar filgotinib gefinancierd, maar het Amerikaanse bedrijf zegt nu toch meer vertrouwen te hebben in een nieuw reumamedicijn dat het zelf ontwikkelt. AbbVie beschikt met het reumamiddel Humira momenteel over het best verkocht medicijn ter wereld.

De interesse om filgotinib verder te ontwikkelen is volgens Van de Stolpe zo groot omdat reuma een van ‘de grootste ziektegebieden’ ter wereld is. Hij wijst er ook op dat slechts vier farmaceutische bedrijven, waaronder AbbVie en Galapagos, ver gevorderd zijn met de ontwikkeling van een nieuwe generatie reumamiddelen, de zogenoemde JAK-remmers. Daardoor zou Galapagos zich in een sterke onderhandelingspositie

ik ben jicht gevoelig had een enorme pijn aanval in april/mei op een holletje naar de dokter 

liet mijn voet zien en toen zei ze ha veel asperges gegeten? dus niet meer eten 

kan je nagaan wat voedsel doet.

Klopt Suzanne, asperges bevatten een bepaalde stof die neer kan slaan in gewrichten. Zo kan je ook maar beter erg voorzichtig zijn met spinazie, rabarber, postelein, peterselie, biet en zuring, want daar zit oxaalzuur in, wat ook niet bevorderlijk is voor mensen met gewrichtsklachten. Je kan het merken aan een stroef gevoel aan je tanden wanneer je het gegeten hebt. Oxaalzuur onttrekt kalk aan je lichaam en dat is juist zo nodig voor de gewrichten, vandaar de pijnlijke effecten erop.

Ja, voedsel is uitermate belangrijk als je gezond wilt blijven en worden. Mensen die weinig klachten hebben, onderschatten maar al te vaak het belang ervan. Je kunt immers ook geen diesel doen in een benzine auto, daar vergelijk ik het vaak mee. En voor de rest is het van belang om te beseffen dat elke vorm van ziekte een disbalans is in de innerlijk emotionele wereld van de persoon en als je dat hebt ontdekt, kan je daar ook beter mee omgaan m tot een volledige genezing te komen. Werk in uitvoering dus.

ja ik heb het meteen opgezocht op internet en inderdaad wat jij hier noemt oppassen
niet erg je moet het alleen weten nu aan het werk , mooi weer.

Ben erg argwanig heb diverse keren medicijnen gebruikt voor mijn reuma,hielp niet kwam bij mijn reumatoloog die vertelde er is een nieuw middel dat helpt goed,geef u een recept mee voor 1 week en een vervolg recept als het helpt kunt u verder gaan.Gelukkig dat zeg ik nu hielp het niet een aantal jaren later ik denk 2004 bleken er een heleboel gestorven niet aan reuma maar hartfalen (ook op jonge leeftijd)Dit middel was Vioxx.

Nou Marianne, join the club, en die is ontzettend groot, die club mensen, die enorm worstelen met slechte effecten en giftige bijwerkingen. Voor Vioxx wordt heel erg gewaarschuwd, dus maar goed dat je het niet hebt volgehouden. Altijd verstandig om goed naar je lichaam te luisteren.

Omdat medicatie enorm giftig is voor het lichaam (vaak als chemo gebruikt bij kankerpatiënten en toevallig werkt het ook goed bij reumapatiënten!!!), stijgen de leverwaarden ook behoorlijk. Je moet absoluut niet zover komen dat die de grens passeren, want dan heb je weer andere grote problemen om dat weg te werken. Daarom is bovenstaand dieet van het grootste belang.

En als je het helemaal goed wilt aanpakken, betrek je daar je zelf-onderzoek bij. De meeste reumapatiënten hebben reuma gekregen omdat ze lange tijd zichzelf enorm tekort hebben gedaan, wat emotioneel veel pijn heeft gedaan. Altijd anderen boven zichzelf plaatsen is een karaktertrek die tot reuma kan leiden, vooral als dat heel veel jaren zo gewerkt heeft. Sinds ik begonnen ben aan het herstellen van die balans, door mijzelf meer op de voorgrond te plaatsen en te beseffen dat iedere andere persoon zichzelf zoveel mogelijk dient te 'redden', zonder dat ik daar altijd maar bij hoef in te leveren of ruimte ervoor beschikbaar te maken ten koste van mijn eigen behoeften, boek ik langzaam aan meer vooruitgang in de genezing van deze ernstige ziekte. Dat geeft hoop voor de toekomst, want ik ben er nog steeds van overtuigd dat ik deze reuma in remissie kan brengen, want dat is me al een paar keer gelukt. Het is deze karaktereigenschap waar meestal de schoen wringt bij deze groep mensen.....

RSS

© 2020   Gemaakt door: Anton Noë, beheerder en gastheer.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacybeleid  |  Algemene voorwaarden

Anton Noë ... google.com, pub-1033432903517354, DIRECT, f08c47fec0942fa0