NEDERLANDERS.FR

Hét netwerk van, voor en door Nederlandstaligen in Frankrijk - Zegt het voort !

nou ik ben zo benieuwd hoe het afloopt met Griekenland  gaan ze wel of gaan ze niet??

de zon komt net op, de koffie staat klaar het werk is al gedaan , dus......

Weergaven: 251

Berichten in deze discussie

ha ha dus niks 

wel dus!

je weet het maar nooit Susanne, de Griekse mensen zijn de dupe van al dat geharrewar omdat het zo nodig moet.

Nee, laat de grieken maar schuiven, zo richting Poetin moet je rekenen. Die vindt dat wel mooi een paar havens of zo iets aan de Griekse kust.

ja daar zijn ze zo bang voor , ook Obama , de gewone werkende man is altijd  de dupe.
maar er hoeft maar 1 land tegen te stemmen en het is over.

ik durf niet te wedden misschien is de druk van Obama wel heel groot.

het is zoals heer Bouman zegt in FB  ff zijn voornaam kwijt seniormoment 

op het laatste ogenblik uitwijken op het laantje , ik moet tot mijn schande zeggen dat ik dat 30 jaar geleden ook deed in Marokko , smal weggetjes tegenligger die dacht vrouw aan het stuur stoer blijven rijden en ik dacht dat ook , spannende momenten , tja en wel erg gevaarlijk denk ik nu achteraf  tja dolle mina hé.

Je hebt gelijk Jardin, Griekenland had nooit toegelaten mogen worden tot de Euro munt. Net zoals bij de Oost-Europese landen hadden ze eerst eens een bezem door eigen land moeten halen. Deze landen zullen waarschijnlijk tegenstemmen. en dan heb je de poppen aan het dansen. Maar....er zal wel een uitstel komen of zo iets.

Als je die plannen dan ook ziet, zou ik ook tegenstemmen. die lijken toch nergens op!

ik ben ook aan het bezuinigen net als de Grieken geen stofzuiger meer maar de bezem en daar is de Rottweiler maar wat blij mee

OXI !!
Neen tegen ondemocratische machten.
Neen tegen de beschermers van de " te veel hebbers ".
Neen tegen Junckers en zijn Trojka.
Neen tegen uitzuigers van gepensioneerden.

JA tegen Tsipras.
Ja tegen democratie, solidariteit en gelijkheid.

Jammer, het kost ons allemaal wat geld maar is dat nou echt het belangrijkste?

Volgens mij zuigen de grieken Europa uit.  zij hadden in eerste instantie nooit de Euro mogen krijgen. Nu zit heel europa en zijn inwoners/belastingbetalers met de gebakken olijven!

Ik snap heel goed wat je bedoeld, maar ze roepen het over zichzelf uit. De meeste mensen betaalden nooit belasting omdat het zo gemakkelijk was om er onderuit te komen. Nooit werden de heel rijken met een vette aanslag belast.

Dat is hun cultuur, zo leven ze al eeuwen, en dat ging altijd. tot de Euro kwam! En ja toen kwam daar boven op nog een 2008 en het drama werd compleet.

En het zijn altijd de gewone man die het onderspit moet delven, die worden aangepakt door verminderde pensioenen, waar de hele familie van moet leven. En nu gaat dat weer gebeuren.. De pensioenregeling moet veranderd worden. Ja maar er komt toch een einde aan het leiden?

Misschien is het wel beter dat ze eruit stappen. Kunnen ze weer helemaal overnieuw beginnen, vaak geeft dat een stimulans om beter als best te worden. Dat zal een generatie duren lijkt mij, maar daarna staan ze er bovenop! Dat is een idee die voor de Griek erg moeilijk zal zijn en dat ze dus niet echt willen, want dan moet echt alles op de schop en dàt is te moeilijk!

@ Boudewijn, ik denk dat wat er nu gaande is in Griekenland, van die krantenkoppen en zo, nou niet bepaald stimulerend werkt voor het imago van Griekenland. het zijn grote rel en onrust schoppers die de boel in de soep willen laten lopen. En alleen maar voor hun gewin en het riekt naar bolsjewisme.

Ada afwachten ze moeten dit er nog doorheen jassen, tja en net zoals die econoom van de week zei Buiten heette hij geloof ik , ze zullen het wel niet nakomen.

en bij BB zie ik nog steeds een hoog H Rientjes gehalte. 

Ach Suzanne, sommige mensen kunnen het niet laten om een ander te irriteren en om er verschillende personalia er op na te houden. 

Maar ik ga nu verder met mijn 3 Franse openslaande deuren verven. Ze hebben elk 10 raampjes, dus een heel geknoei!

ik weet er alles van kwastje met een puntje nemen heb je die niet dan rondkwastje een puntje aan knippen 

indopen in de verf dan beginnen met de roetjes en heel zachtjes het kastje rond draaien allemaal geleerd van en schilder

in de jaren 70 vanaf die tijd schilder ik al het houtwerk zelf

ik ga nog even foto's nemen v.d zonnebloemen voor dat ze omvallen.

suk6

RSS

WELKOM BIJ ONS FORUM

* = inloggen nodig

GESELECTEERD

--

© 2020   Gemaakt door: Anton Noë, beheerder en gastheer.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacybeleid  |  Algemene voorwaarden

Anton Noë ... google.com, pub-1033432903517354, DIRECT, f08c47fec0942fa0