NEDERLANDERS.FR

Hét netwerk van, voor en door Nederlandstaligen in Frankrijk - Zegt het voort !

We weten allemaal van het bestaan van dit fenomeen. Op deze site wordt er veelvuldig gebruik van gemaakt door vooral bepaalde personen. Ik zelf ben er helemaal geen voorstander van, laten we welzijn, het brengt je in de war als “eerlijke” forum gebruiker, en dus is het dan alleen maar vervelend.

• Het nut hiervan kan zijn dat je jezelf toestaat om een bepaald draadje een andere wending geven, dan die van het originele bericht. Dat kan dus wel eens handig zijn.

• Het onnut is dat de meeste mensen dit wel door hebben (vooral bij bepaalde personen) en het dus weinig of geen zin heeft om jezelf hier druk mee te maken.

Want dat doe je dus ook, het jezelf druk maken. Het heeft namelijk nogal wat voeten in de aarde. Je moet je eerst aanmelden met die andere naam, fotootje erbij en hopla, dat is makkelijk. Maar nu verder. Je bent ingelogd als nr 1 en je hebt het druk met reageren hier en daar. Nu moet je eerst weer uitloggen en dan weer inloggen als nr 2 om verder te kunnen reageren op jezelf! Dit is dus de clou, het is allemaal drukte waar je eigenlijk niet op zit te wachten.

Ik heb het zelf even uitgetest op die “andere” site. Daar heb ik hier en daar reacties gegeven en ook expres fouten gemaakt onder een pseudoniem. Bijvoorbeeld ingelogd hebben als die en antwoord geven als de ander, lekker slim dus. Dat is dan ook gelijk de valkuil waar je invalt.
Het werd gelijk afgestraft door een zeker persoon, welbekend hier onder allerlei namen. En ik vond dit eigenlijk wel leuk en was er blij om want het was allemaal in het belang van dit artikeltje.

Ik heb geprobeerd om iets uit die discussies terug te vinden, maar de heer….. heeft dit verwijderd, hij was er niet blij mee dat ik dit deed, denk ik! Verdraaid dat is nu jammer!

Nu vraag ik me af:
Wat is uw zienswijze dit aangaande?

Warme groet Ada

Weergaven: 544

Berichten in deze discussie

Aliassen helemaal prima, geen enkel probleem mee.

Trollen is de dood in de pot voor elk forum. Iemand die trolt schijnt zich te identificeren met één van zijn aliassen, en vervolgens de trollen te beschouwen als hun slechte ego, dat alles mag toen wat hun eigen persoonlijkheid niet toestaat.

Internetfora bestaan nu een kleine 20 jaar, ik ben een dikke 15 jaar moderator (geweest), inmiddels op een behoorlijk aantal fora. Ik zie maar twee mogelijkheden:

1. De eigenaar/moderator is niet alleen passief tegenstander van trollen, maar gaat ACTIEF op zoek naar trollen en ontzegt de trollers de toegang. Zo kan een forum heel lang leven en zelfs een (klein) commercieel succes worden. Zo niet, dan loopt het geheid uiteindelijk verkeerd af met dat forum. Ik ken inmiddels enkele handenvol met fora die zo zijn geëindigd

2. De eigenaar accepteert trollen 'omdat het zo geinig is'. Het forum verpietert in no-time  tot een discussie tussen één of twee personen en hun trollen.

Ook deze site heeft in het verleden last gehad van trollen, waarbij Frans, de toenmalig moderator heeft ingegrepen en de betreffende personen heeft verwijderd. Helaas vrees ik dat ook nu nog (weer) trollen ronddwalen op dit forum en dichterbij dat sommigen denken...

Na 15 jaar ervaring meen ik snel de tekenen te zien. Wat echter niet betekent dat ik mij niet regelmatig vergis. Nee, ik heb geen last van paranoia, maar dat wil niet zeggen dat ik niet achtervolgd wordt...

Wim  

@Wim, sommige zijn dan ook wel erg doorzichtig en eigenlijk is dat niet zo erg, dan wèèt je het tenminste . Maar het zijn de stiekeme die het m doen. Wat ik me afvraag i: hoe houd iemand dit vol!

Jammer Ada,
Dat je hier in één discussie twee zaken die weinig of niets met elkaar te maken hebben gezamenlijk behandeld.
Jammer ook dat in dit kletshoekje discussie geplaatst worden die op de hoofdpagina horen.

Welke twee discussies bedoel je Boudewijn, en waarom op de hoofdpagina?Daar krijg je juist last van die trollen en ik wil juist kijken wat een mens er toe brengt om trol te zijn, of een pseudo aanneemt. De hoofdpagina geeft dus de trollen de kans om zich volledig er op te storten en dat zal nu juist deze discussie vervuilen.

" Welke twee onderwerpen bedoel je? "
Trollen is onderwerp 1.
Pseudoniemen en aliassen zijn onderwerp 2.

Iemand die trolt is altijd ter kwader trouw.
Mensen die een alias of een pseudoniem ( is er verschil ? ) gebruiken
kunnen daar een heel goede reden voor hebben die niemand kwaad berokkend. 

" Waarom op de hoofdpagina ? "
Omdat, ook weer naar mijn mening, beide onderwerpen van groot belang zijn.
Niet alleen voor de +/- 100 deelnemers die deze groep straks heeft,
maar ook voor alle andere leden van Nederlanders.fr .

Daar ben ik mee bekend, en ik breng het allemaal samen omdat ik niet zo van al die aliassen, pseudo's en vooral trollen houd.

terwijl je zelf gebruikt maakt van een alias....

Ik????

Hoe kom je erbij, ben je nu zo achterdochtig bij iedereen? Ik kan me voorstellen dat je na al dat gedoe op NiF je een bepaald gevoel krijgt vanwege een bepaalde persoon, nee Wim ik ben geen trol, geen pseudo en ik heb geen alias.

Zeker op het gebied van computers en alles daar omheen is er een enorme hoeveelheid deskundigheid aanwezig op Nederlanders.fr . En die mensen worden zeker niet allemaal lid van deze groep.

Ik snap het niet! Wat heeft computer deskundigheid en trollen nu met elkaar nodig. Oooo je bedoeld het checken van 'n IP nummer, ja dat kan, maar ik kan dat niet!

En zij hoeven ook helemaal geen lid te worden van deze groep, mag wel natuurlijk, :-)

@Ada: Je schrijft: " Het nut hiervan kan zijn dat je jezelf toestaat om een bepaald draadje een andere wending geven, dan die van het originele bericht. Dat kan dus wel eens handig zijn." Klaarblijkelijk vind je dat een acceptabel rol van een trol. Kun je dat eens toelichten? Daar hoef je mijns inziens helemaal geen trol voor in te zetten:  als je een kerel (m/v) bent dan geef je met je in dat draadje bekende naam (echte naam of alias) een draai aan de discussie. Net doen alsof er een andere persoon deelneemt door daarvoor een trol in te zetten is achterbaks, verwerpelijk en -wat ik al schreef- uiteindelijk de dood in de pot voor de discussie en uiteindelijk het hele forum. 

Ben je van plan als moderator van dit nieuwe 'off-topic' groepje trollen toe te staan, of ga je ze actief bestrijden?

Wim 

@ Wim, Waarom lees je mijn bericht niet die wel op de hoofdpagina staat. Daar geef ik te kennen dat ik niet zo gediend ben met de drie fenomenen en ze zal verzoeken zich te verwijderen of ik doe dat zelf. En ja ik ben de moderator en ik vind dat wanneer een groep net begint je deze een kans moet geven. een trol is te herkennen, althans dat hoop ik, en mocht die "persoon" echt vervelend worden dan kan ik altijd nog ingrijpen.

Maar vooralsnog laat ik het even zo.

Je hebt wel gelijk met wat de rol van een trol is, de naam alleen al. Maar ik vind dat evengoed ook tellen voor pseudo's of aliassen.

RSS

WELKOM BIJ ONS FORUM

* = inloggen nodig

GESELECTEERD

--

© 2020   Gemaakt door: Anton Noë, beheerder en gastheer.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacybeleid  |  Algemene voorwaarden

Anton Noë ... google.com, pub-1033432903517354, DIRECT, f08c47fec0942fa0