NEDERLANDERS.FR

Hét netwerk van, voor en door Nederlandstaligen in Frankrijk - Zegt het voort !

het zit in mijn pot au feu pakket wat doe ik met zo'n sponsgeval

ik ga er geen oven voor starten hoor dus kom maar op met een lekker recept.

Weergaven: 304

Berichten in deze discussie

oh ja nog vergeten I cook slow op mijn hout kachel s'winters heerlijk 

gratis en warmte tegelijk  hmmmmm ik had eens iemand op bezoek v.h departement op lunchtijd , oh wat ruikt het hier lekker voilà op de houtkachel gratuit

ga ik ook doen zei ze , leuk hé 

ja dat vind ik ook hou niet v. hype's 

living up with the Jones not my cup of tea.

Hee Susanne,

kijk eens: http://www.tuinadvies.be/artikels/over_aubergine.htm

en ik heb ook een lekker recept:

De aubergine NIET schillen, maar van steel ontdoen in tweeën snijden en uithollen (zaadlijsten weghalen). Je neemt een uitje en wat gehakt en je laat de ui eerst wat glazig worden en je rult het gehakt, kruidt het naar gelieve. Je doet er wat tomaat bij en je vult met dit mengseltje je 2 helften van de aubergine. Je strooit er eventueel wat kaas (Geen emmental die is te zoet) over, paneermeel kan ook. Of een plak kaas naar keuze. In de oven ermee voor 'n minuut of 20 op 180 gr ongeveer (hete Lucht) en met een bakje water onder de plaat en je hebt een even later een heerlijk gerecht. eet dit met boulgour of rijst. Of lekker met een sarrasin cracker. Geen brood, wat dat is ongezond!

Smakelijk! Ada

wauw Ada klinkt goed nu ik weet meer weet over deze groente ga ik het vaker kopen

ik dacht altijd wat moet ik met zo'n spons. wel mooi van kleur.

ha goed idee.

ik eet al meer dan een jaar geen koolydraten meer en voel mij 10 x fitter en ben ook aardig afgevallen.
ik werk al maanden nu van 5.30 tot 11 a 12 uur en dan in huis klussen administratie enz 

ik ga sa'vonds om een uur of 11 naar bed .

ik ga nu met een man van euro piscine een nieuwe pomp plaatsen voor een zwembad die het had begeven
bij één van mijn huurhuizen.nou ja hij plaatst hem ik maak foto's voor de eigenaar.
voilà

Ik eet ook al een paar jaar geen brood meer, dus zo min mogelijk koolhydraten. Ik maak zelf crackers van petit épautre en Sarrasin meel, lekker is dat. Ik voel me een stuk beter, ik had bv elke dag zo'n opgeblazen gevoel en 't zuur, weet je wel en dat is ook helemaal over nu. Ik heb meer energie. Ook eet ik bijna geen aardappelen meer, wel Boulgour, Sarrasin grillé of een of andere boon of erwt. Geen rijst want dat is net als brood en zit vol lange suikers. En heel veel groente vooral uit eigen tuin!

@Jardin je bent wat begonnen...haha

Warme groet Ada

ja Ada ik ook voel me 10x beter en fitter voelde mij ook opgeblazen en moe  als ik nu weleens uitgenodigd wordt voor en etentje en ik zie wat die mensen allemaal naar binnen schuiven vreselijk

en dan ook nog die toetjes ggrrrrrr.

leuk hé Jardin kan je wat van leren

hup naar dokter pie pie  diagnose lintworm of erger

Alles op zijn toid , zoid mijn moeder altoid. En dat is ook want dan breekt het lijntje niet1 :-)

en als je dan maar de goede dingen eet, gezonde groenten en fruit, geen supermarkt troep waar van je niet weet waar het vandaan komt.

en ik zal verder niets zeggen want het staat nu toch al overal op het net!

Groet Ada

En waarom stress???? De warmte, de koeienprijs, de melkprijs de weet ik veel prijs, geen water ? kan allemaal. gooi het er maar uit hiero, hier mag het.

RSS

WELKOM BIJ ONS FORUM

* = inloggen nodig

GESELECTEERD

© 2020   Gemaakt door: Anton Noë, beheerder en gastheer.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacybeleid  |  Algemene voorwaarden

Anton Noë ... google.com, pub-1033432903517354, DIRECT, f08c47fec0942fa0