www.nederlanders.fr

Hét netwerk van, voor en door Nederlandstaligen in Frankrijk

Wonen in een yurt wie weet hier iets van en waar mag dat 

het lijkt mij geweldig 

Weergaven: 365

Berichten in deze discussie

Ik ben eens in een yurt geweest, in het najaar. Dat was op een camping, erg basaal, maar wel leuk. Ik zou persoonlijk 2 yurts bedenken. Een als woonruimte en een als slaapruimte verdeeld in kleine afgescheiden kamertjes.

prachtig hé nee 2 is te veel als je ouder wordt wil je dat ook niet meer 2 verwarmen 2 schoonmaken

nee de kracht ligt in alles in 1. 

Dan moet ie wel groot genoeg zijn hoor. de yurt waar ik in was had de bedden zo in de woonruimte staan. Niet erg hygienisch als je in de kook- of toilet geuren moet slapen, als die er al in zit.

en een caravan dan ? en mensen in een tent?

Hallo Susan, Ik heb een paar jaar geleden een week in een yurt gezeten alleen met mijn hond, bij kennissen.(zij hebben maar 1 yurt). Het was in de Ariège op 800m hoogte. Dat jaar was het een laat voorjaar en in mei, was het nog koud en met nachtvorst. De yurt was toen ook verwarmd via een houtkachel. Hij was vrij ruim. en ik vond het wel prettig. Ik vind het anders dan een caravan en beter omdat ik de indruk heb dat door dat het rond is je toch meer ruimte hebt. In iedergeval lijkt het zo.Verder was hij basic en niet opgeleukt met slingertjes etc.  Je kunt de yurt laten isoleren met een soort van wollen vilt. Hierbij een link naar een fabrikant in de Vendée/ DeuxSevres:

http://lafrenaie.org/fabrication-yourte-achat/habiter-loi-entretien....

Hallo Marielle ook fijn die link sla ik op als ik hier alles moet verkopen ja het komt een keer hopelijk niet snel dan wil ik daar in , dat lijkt me heerlijk

ik pas niet zo tussen flat bewoners of rijtjeshuisjes maar ja wat zegt de wet mag je een stukje grond kopen en daar een yurt opzetten?

enfin ik ga eerst de link lezen dank je wel 

Ja mij lijkt het ook wel wat. Ik had daar een 'toilette sèche' en een douche buiten de yurt. Het is echt een bepaalde manier van leven....

RSS

UW BIJDRAGE IS NODIG

-

Google advertenties

© 2019   Gemaakt door: Anton Noë, beheerder en gastheer.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacybeleid  |  Algemene voorwaarden