Nederlanders.fr

Hèt netwerk van, voor en door Nederlandstaligen in Frankrijk - zegt het voort!

||  PLAATS BERICHT  ||  PLAATS ADVERTENTIE   || 

Als u vragen heeft omtrent ouder worden in Frankrijk.

Wat mogelijkheden wilt overleggen.

Dan kunt u het beste even kijken op: www.linda-vankessel.com

Klik dan op het kopje: PROJECTEN

U kunt haar altijd mailen en bellen.

Weergaven: 1092

Berichten in deze discussie

Beste Marianne,

De titel van je bericht raakt aan de kern. Ik denk dat er velen onder ons graag de ideale mogelijkheden wil vinden om hier (LDF) oud te worden, maar wel in een sociaal gewenste omgeving. 
In Nederland is er veel aandacht voor een ontwikkeling onder de naam Knarrenhof. Deze formule wint snel aan populariteit en vult de wensen in als sociaal wonen, voor elkaar opkomen, lang zelfstandig blijven. Dit komt ook dichtbij jouw suggestie die te vinden zou moeten zijn (maar niet is) bij de site van Linda van Kessel.

Maar ook als je met haar in contact bent gekomen loopt de weg al gauw dood. Toch moet het mogelijk zijn om een soort Knarrenhof project in Frankrijk op te zetten. Alles begint met het samenbrengen van degenen die hierin geïnteresseerd zijn. Afbreken kan altijd nog. 

Hierbij dus een oproep om te reageren als u zoiets hier wel ziet zitten. Krijgen we gelijk weer wat activiteit in deze ouder wordende groep.

Prettige feestdagen !!

Hai Hans. Hoe ver ben je met dit plan? In principe heb ik interesse, maar alleen in een stralingsarme omgeving en stralingsarm huis .... Ik hoor het graag. 

Dag Nonny,

Ikzelf ben nog niet veel verder, anders dan dat ik bij een aantal "Knarrenhoven" in NL sta ingeschreven. Ik heb al eens een paar maal met leden van deze site gecorrespondeerd en mijn ideeën geventileerd. Dan blijkt wel dat de wensen van eenieder behoorlijk specifiek kunnen zijn en derhalve erg uit elkaar liggen. Persoonlijk wil ik absoluut niet in een soort commune terechtkomen en verlang zelfstandigheid. Maar dat kan je ook verkrijgen door gezamenlijke aankoop van een perceel, waarop eenieder zijn eigen huis kan laten bouwen. Net zo groot of klein als je zelf wil investeren. Wensen omtrent wifi e.d. lijken mij bijv. ook een struikelblok, maar misschien is deze mening al te prematuur. De gedachten van Linda van Kessel ondersteun ik wel, maar ze is niet te bereiken of heeft haar oorspronkelijke ideeën inmiddels verlaten. Vooralsnog hebben we wel een regelmatig contact met een aantal Nederlanders hier in de buurt van Bergerac, waar ook de nodige fijne relaties mee zijn opgebouwd, hetgeen een deel van de zorg invult. Knarrenhof blijft nog altijd een ideaal, ook omdat de problemen die men er in NL mee ervaart (te duur door te hoge grond/bouw-kosten) hier niet zo spelen.

RSS

GA DIRECT NAAR:

Laatste nieuws uit Frankrijk

© 2024   Gemaakt door: Anton Noë, beheerder en gastheer.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacybeleid  |  Algemene voorwaarden