Nederlanders.fr

Hèt netwerk van, voor en door Nederlandstaligen in Frankrijk - zegt het voort!

||  PLAATS BERICHT  ||  PLAATS ADVERTENTIE   || 

Ik zou graag willen weten of er mensen zijn die te maken hebben gehad met het omzetten van een Ned. deurne diploma tot een frans diploma ?? Alvast bedankt voor de eventuele reacties.

Weergaven: 463

Berichten in deze discussie

Ik heb een aantal maanden geleden contact opgenomen met het Ministere des sports in Aurillac. Ik heb n.l een Deurne diploma western trainer.

Ik ben daar naartoe gegaan, en met een arm vol papieren naar buiten gelopen, die ik moest invullen om het Franse equivalent te kunnen bemachtigen! Een hoop werk dacht ik nog , maar ja je moet wat! Enfin net bezig alles zo goed mogelijk in te vullen, kreeg ik een mail uit Aurillac, dat ik eerst een internationaal paspoort d' equitation moest aanvragen, via de KNHS in Nederland. Dat paspoort wordt uitgegeven door de IGEQ, waarvan o.a Nederland en Frankrijk lid zijn. Als ik dit paspoort eenmaal in mijn bezit zou hebben , dan zou de weg om een frans diploma te bezitten wat gemakkelijker worden, werd mij verzekerd.

Dus....ik het paspoort in Nederland aangevraagd en....gekregen! Dat was een makkie!

Nu terug naar Aurillac, waar ik te horen kreeg, dat alles wat ik tot nu toe gedaan had ( het invullen van alllllll die papieren) niet meer relevant was, want het Ministerie heeft besloten dat het n u allemaal " online" aangevraagd moet worden, zodat ze alles wat nauwkeuriger konden beoordelen!

Ja, nou zeg, alles weer invullen??? en dan.... wat verzinnen ze dan weer??? Dus.....Ik heb gezegd dat ik dat niet doe, ik heb nu een internationaal paspoort d'equitation, waar notabene Frankrijk bij aan gesloten is. Ik kan via dit paspoort ook een verzekering afsluiten, dus waarom zou ik nog meer moeite doen?

Ik hoop dat deze info je helpt! Groetjes Ingrid.

Pas maar op, Inge, in Frankrijk zijn ze heel streng w.b.t diploma's. Als je les wilt geven moet je een monitorat hebben en ik heb gehoord van anderen dat het omzetten van een buitenlands diploma helemaal niet eenvoudig is; ik ken zelfs het geval van een nederlandse die (ook met een nederlands diploma) hier een manege wilde starten, maar die heeft na een heleboel soeza de moed opgegeven en is uiteindelijk zonder diploma maar weer teruggegaan naar Nederland; maar dat is alweer een aantal jaren geleden. Mijn verzekering heeft mij nog nooit naar mijn diploma gevraagd (accompagnateur de tourisme équestre), verzekeren willen ze altijd wel, maar gebeurt er een ongeluk zonder diploma dan kun je een hele boel gedonder krijgen !

Daar komt bij, dat als je (franse) concurrentie in je buurt hebt, die je met veel plezier gaat aangeven bij hogere instanties als je het in je hoofd haalt les te geven zonder wettelijk diploma; en dan kun je de zaak wel sluiten.

Ik hoop je hiermee nieuwe moed in te blazen om toch het hele zaakje maar weer even in te vullen....!

Het internationale paspoort  erkent het Nederlandse diploma, Frankrijk is ook lid van deze organisatie.

Mijn verzekering heeft specifiek gevraagd naar mijn diploma. Ik heb hen verteld over het internationale paspoort d'equitation en zij hebben dit geaccepteerd, anders wilden ze mij niet verzkeren.

Vriendelijke groet, Inge.

Dus als ik het goed begrijp, staat er in dat paspoort wat voor een diploma's je hebt in Nederland. Vandaar dat dat genoeg is waarschijnlijk. Ik zal daar  mee beginnen en bel maandag de KNHS.

Heel hartelijk dank voor jullie reacties.

 

Succes! Inge.

RSS

GA DIRECT NAAR:

Laatste nieuws uit Frankrijk

© 2024   Gemaakt door: Anton Noë, beheerder en gastheer.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacybeleid  |  Algemene voorwaarden