Nederlanders.fr

Hèt netwerk van, voor en door Nederlandstaligen in Frankrijk - zegt het voort!

||  PLAATS BERICHT  ||  PLAATS ADVERTENTIE   || 

Sinds 2 jaar Electrolyse. Geweldig!! Altijd doen, geen algen meer hoog uit 1 chloor tablet per maand of 2 maanden. Maakt door het systeem zelf chloor aan. Dus...

Weergaven: 2129

Berichten in deze discussie

dat is dus de meest ideale vorm. Maar wat kost dat vraagt de Hollander dan natuurlijk?

In ieder geval voor ons de meest ideale vorm :-)

Wij hebben hier €1.400 TTC voor betaald. We hebben gekozen voor een systeem van Klereo.

Wij hadden dit jaar overigens ook vaak een lage pH-waarde. In andere jaren moest het systeem altijd naar beneden corrigeren

Ik wilde mijn zwembad ook over zetten op zout.

Daarom maar eens informatie bij diverse zwembadboeren gevraagd. De een wilde dit wel verkopen maar deed er niet echt moeite voor, de andere zijn verhaal kwam op het navolgende neer:

Wanneer u dit wilt is er een forse investering nodig voor het electrolyse app. en eventuele autom.ph regelaar. Bovendien geven we maar een paar jaar garantie omdat de electrolysecel volgens hem na een aantal jaren (5) vervangen moet worden. Hij vertelde me ook dat ik niet permanent van de alg af zou zijn met zout. Hij berekende mijn kosten zoals het nu op chloor staat en kwam ongeveer op 300€ per jaar uit. Dus dat deed mij beslissen om door te gaan op chloor zodat ik de investeringskosten niet hoefde te doen. Het bleek ook dat hij er geen echte voorstander van was en probeerde mij geen enkele investering te laten doen op dit gebied.

Bij ons zit ook altijd maar heel weinig chloor in het bad, je ruikt het niet eens. Bovendien heb ik pas gelezen dat het niet de chloor is die in openbare zwembaden de ogen doen prikkelen maar de urine die in het zwemwater zit!

wel weer typisch Franse zakenmensen, geen moer willen doen om wat te kunnen verkopen. Maar goed, ergens heeftie wel gelijk, tis toch een investering maar het blijft raar uit de mond van een verkoper... Ik heb het dit seizoen bij gehouden, ik heb nu 1 emmer van 10kg chloor op en ben halverwege een emmer van 5 kg. Totaal dus ws 15 kg chloor per seizoen, bad 10x5 met duikdiepte. Een emmer Ph- is erin gegaan en dat was het. Ook hier ruik je helemaal niets en ik heb altijd m'n ogen open onder water, geen prikkende ogen. Gewoon laag houden dat chloor, Ph correct en goed schoonhouden je bad!

Rob/Daan: Tja, een investering maar "gemak dient de mens" Ook wij hebben een soortgelijk bedrag betaald als genoemd via Desjoyaux. Zitten overal in Frankrijk en geven redelijk tot goede service. Achter de vodden zitten maar dat hoort er bij. Het houdt je van de straat en je hebt toch niets te doen. Om oorlog te voorkomen: dit was een grapje..

 

En dat van 5 jaar: afwachten maar. Misschien wel 10? Het is net als het verhaaltje uit Winnie de Poeh: Ioor zegt stelt dat die boom omvalt waarop W.de Poeh zegt: "stel dat ie dat niet doet"

leuk! De simpelheid van Poeh redt de wereld nog eens ;-)

Wij gebruiken de Hayward 'Aqua Rite pro' chlorinator in combinatie met de Sense and Dispense Goldline control unit. Ph waarde en chloorgehalte worden volautomatisch op de ingestelde waarden gehouden.

Alleen de stabilizer moet ik handmatig controleren en toevoegen, misschien laat ik daarvoor nog een automaat installeren, want die CyA waarde zakt steeds weg.

Het was inderdaad een fors aanschafbedrag maar op de totale investering betekende het meerkosten van ca 3 % ten opzichte van een Hayward 'Salt and Swim' electrolyse apparaat.

Het water is helder en ruikt inderdaad niet naaar chloor, hetgeen belangrijk is omdat mijn badnimf allergisch voor chloor is.

Daan, de Tiger Shark, gaat eerst de vorm van het bad bepalen en gaat daarna aan de slag. Ik laat het ding het hele proces verder uitvoeren, dat kost toch wel een uur of vier.
Rob,het elektrolyse app., voor een bad van 60 tot 90 m3 kostte me ongeveer 440,00 euro daarbij komen dan nog de koppelingen, de lijm, een wcd, metertje kabel. Vervolgens wat tijd. Zelfinstaleren is m.i. Erg goed te doen. Zout is bijna eenmalig, hooguit wat aanvullen na backwash of veel regen. Zak van 25 kg nog geen 7 euro. Dat ziet er dus heel anders uit dan het rekenwerk van de overijverige zwembadboer. Lekker zacht en kristal helder water met een zoutgehalte dat ongeveer 10 procent is van het zeewater. Het ding gekocht bij Brico Prive, in australie veel toegepast.
Groeten Harry

ja, ik weet dattie eerst gaat orienteren, maar bij mij gaattie na een half uur tot 3 kwartier ineens over op 'rondtollen' zoals ik het noem. Dan zuigt hij niet meer en dolt maar een beetje in de rondte. Alstie niet zuigt dan zweeftie zowat dus je kan wel bedenken hoe dat er uit ziet...

Misschien wat kleine gewichtjes toevoegen zodat het stabiler wordt.

In deze rubriek ELEKTROLYSE loopt een beetje over in robots met name de Tiger Shark maar geen probleem.Ik wil toch nog even mijn ervaring kwijt over de elektrolyse. Ik heb een Zwembad 10 x 5m en met 1.55m zoutwater. Ik heb een Racer Elektrolyseur ,max 90 m2, met watertemperatuur display en voldoet zeer goed. In de winter bij een afgedekt bad laat ik de pomp zeer beperkt dagelijks 1/2uur even draaien. In het voorjaar is het water nog glas helder, ik dan meet ik het zoutgehalte dat 4 / 5 kg/m3 moet zijn en dat houd in er ± 3 X 25kg zout bij moet. Ik meet de PH waarde moet zijn 7 / 7.4 en voeg naar gelang een beetje PH plus of PH min toe. Het chloor gehalte meten moet 1 a 2 PPM ( 1deeltje cloor op 1 miljoen deeltjes water ) zijn ( vroeger zouden we zeggen " minder dan in het drinkwater van Rotterdam" soms iets aanpassen met een tablet. En dat is alles. Om de 2 a 3weken alles even controleren maar zelden is een aanpassing nodig. Conclusie een uitstekend systeem. Wat overblijft is mijn vraag, wie heeft er ervaring met de levensduur van de elektrolyse platen ? ik heb er wel h.e.e.a. over gehoord en met te verwachten hoge kosten maar verhalen zonder ervaring vandaar mijn vraag.

RSS

GA DIRECT NAAR:

Laatste nieuws uit Frankrijk

© 2024   Gemaakt door: Anton Noë, beheerder en gastheer.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacybeleid  |  Algemene voorwaarden