Nederlanders.fr

Hèt netwerk van, voor en door Nederlandstaligen in Frankrijk - zegt het voort!

||  PLAATS BERICHT  ||  PLAATS ADVERTENTIE   || 

Goed initiatief zo'n groep, ik denk dat er wel veel vragen en ideeën zullen komen. Hier is er een van:

Sinds 2014 zijn wij eigenaar van een huis in de het uiterste zuiden van de Lot.

Hoewel we eerst geen zwembad wilden bij onze volgende woning, omdat we na 14 jaar elders gewoond te hebben mét zwembad we er eigenlijk wel schoon genoeg van hadden, hebben we nu toch weer een zwembad van 10x5m. Helaas is het al redelijk aan het vervallen. Dit heeft o.a. te maken met de uitdroging van de grond. Het terras rondom komt los van het bad en moet opnieuw gelegd worden. Dat is een leuk project voor de komende tijd. Eerst zou ik graag willen weten of iemand weet of je een skimmer kan repareren-lijmen? Er zitten wat hele fijne scheurtjes in waardoor ik denk wat water te verliezen. Over 2 of 3 jaar wil ik de skimmers én de liner vervangen maar tot die tijd moeten we nog even pleisters gebruiken. Kwestie van financiën.

Weergaven: 2135

Berichten in deze discussie

Als het echt maar haarscheurtjes zijn, kan het waterverlies nooit echt groot zijn en zou ik het maar laten voor wat het is. Doorsnee zwembadgebruik (verdamping, zandfilter spoelen, bommetjes) zal waarschijnlijk meer verlies opleveren dan de lekjes in je skimmers. Maar goed, ik kan vanuit je tekst de staat van je skimmers natuurlijk moeilijk inschatten.

Als je tocht wilt repareren: er bestaan speciale mastics voor zwembaden die je zelfs onder water kunt aanbrengen voor bijvoorbeeld het repareren van een lek in de liner. Maar mooi zal dat nooit worden. Een voorbeeld van een dergelijke mastic vind je hier >> klikklik.

Rob, in tegenstelling tot @Marc Beelen constateerde ik twee jaar geleden ook  dat het waternivo in ons bad sneller zakte dan na normale verdamping, de bommen van onze kleinkinderen,alsmede onze eigen backwashes.

Toentertijd lag ik nog niet in onmin met mijn "badmeester" , die mij adviseerde de waargenomen skimmerscheurtjes te repareren met een speciaal soort lijm. Ik mocht van hem zijn tube lenen en dat spul heeft tot op de dag van vandaag geholpen.

Na heel lang zoeken heb ik nog wat gegevens  kunnen achterhalen..... Colle ABS 200 ml Haywardt. OF:OF090712-020   en  N/S: L30203 Qt 1

Genoemde "badmeester" staat niet te springen om mij weer te helpen dus zul je zelf even moeten zoeken/googlen?

Dank je Idzo voor het advies, hier ga ik op googlen. Er is al eens iemand bij geweest om te kijken en die vertelde me dat de skimmers lek waren waarna ik idd ook scheurtjes zag. Natuurlijk wilde deze man mijn zwembad wel even opnieuw maken maar dat heb ik even afgehouden. Voor 20.000€ wilde hij ook wel een fiber/résinelaag aanbrengen i.p.v. een liner, nooit meer problemen volgens hem. Heb hem vriendelijk bedankt!

Dat zijn goede tips, wij hebben exact hetzelfde. Een andere tip voor na de reparatie is, snij de skimmers los van hun omgeving. Zitten ze dus in het beton, dan de haakse slijper met steenschijf er op. Gewoon een gleufje eromheen slijpen en het bad, of de rand, trekt er niet meer aan! Succes!

ik vond net de versie van Soudal, dat waarschijnlijk bij de gewone Brico is te vinden:  http://www.monechelle.fr/mastic-de-fixation/cartouche-mastic-colle-...

En Cash-piscine heeft die van Marc voor 11,90 en die zaak zit ook overal (en op internet natuurlijk) 

http://www.cash-piscines.com/A-4782-mastic-colle-geb-pro-290ml.aspx#

@Daan, bedankt voor de link. Cash had ik zelf ook kunnen bedenken natuurlijk maar niet aan gedacht. Misschien nog even wachten tot het einde seizoen wanneer het water tot net onder de skimmer is gedaald? Lijmen en de regen die vast komen gaat het bad weer bij laten vullen? Ik laat hem in de winter vol en zet de pomp een paar uur per dag aan tegen de (eventuele) vorst.

ja, dat is ook een oplossing, wij gooien er 5 liter 'hivernage' in, groot ruim zijl erover, zandzakken op de rand om het zijl vast te houden en in het voorjaar is het nog helemaal helder. Wel het water laten zakken tot onder de skimmers en alle leidingen leeg, filter ook.

Ik heet Hans en woon in Frankrijk en heb het zelfde probleem skimmers gescheurd doordat het filter gedeelte in een betonplaat is gestort en die is niet aan het zwembad verbonden dus nu een scheur van 8mm tussen het zwembad en de betonplaat met het filtergedeelte. Mijn vraag is Rob wat is nu je ervaring met het produkt waarmee je je zwembad hebt gerepareerd en voor welk produkt heb je gekozen.

Groeten

Hans

de oplossing om voortaan te voorkomen (na reparatie) is toch echt met de haakse slijper de skimmers lossnijden van de betonrand. Onder die rand zitten ws veel beesjes die de boel ondermijnen waardoor de rand langzaam zakt, of water spoelt grond weg. Succes!

Ja Daan dat heb ik al gedaan en meteen verankerd aan het zwembad, maar het ging mij of die kit na je jaar nog steeds werktr. Ik heb er ook aan loppen denken om de skimmers te vervangen, maar dan zou ik de liner los moeten maken en dat is te riskant, het zwembad leeg laten lopen heeft als gevolg dat de liner niet strak meer is.

Hans

ik hoop dat 1 van de anderen wil reageren, bij ons zit er ook kit op de barstjes in de skimmers maar dat is van voor onze tijd en zit er nog steeds, al jaren. Ik weet dus alleen niet welke kit het is...

Je hoeft het zwembad alleen maar tot net onder de onderste rand van de skimmers leeg te laten lopen om deze te kunnen vervangen. Normaal blijft de liner dan gewoon strak staan. Ik laat elk jaar voor de winterstand het water tot onder de skimmers zakken. Geen enkel probleem met de liner.

RSS

GA DIRECT NAAR:

Laatste nieuws uit Frankrijk

© 2024   Gemaakt door: Anton Noë, beheerder en gastheer.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacybeleid  |  Algemene voorwaarden