Nederlanders.fr

Hèt netwerk van, voor en door Nederlandstaligen in Frankrijk - zegt het voort!

||  PLAATS BERICHT  ||  PLAATS ADVERTENTIE   || 

Bleef het tot voor kort beperkt tot een a twee keer per week, nu is het dagelijkse kost. Laagvliegende straaljagers van de Franse luchtmacht. Spectaculair hoor maar een hoop herrie. Met een beetje geluk kunnen we net op tijd onze vingers in de oren krijgen, zo niet, dan piepen ze nog behoorlijk lang na. Voor kleine kinderen nogal traumatisch zelfs.

Je vraagt je af of dat nou zomaar mag; we wonen op de grens van een natuurpark (Morvan), waar niks mag en dan dit. Op 100 km is een militair vliegveld, dat is voor zo'n ding dichtbij. Maar zo laag en dan nog een beetje spelen met elkaar, dat lijkt me toch niet nodig.

Ik heb geprobeerd een klacht ergens te deponeren maar kan daar geen website over vinden. Zal ook wel weinig zin hebben, maar dan heb ik het voor mezelf gedaan.

Weergaven: 3144

Rubrieken,

Klik hieronder voor meer berichten in dezelfde rubriek.

20190823, Exterieur, Overheid

Reactie van Erwin Z. op 23 Augustus 2019 op 13.04

Jaap,

Sorry hoor, maar ik vind je bijdrage hier gewoon ontzettend knullig.

Allereerst heeft de item-opener het over gevechtsvliegtuigen; en daar hoort het onderwerp dus dan ook over te gaan. Al die geventileerde meningen over schiphol slaan dan ook nergens op. Dan heb je het over lijn en vrachtvliegtuigen en dat gaat gepaard met andere geluidsdruk dan die Rafales en Mirages .

Daarbij beweer je dat over schiphol 1 op de 500 klaagt, en die anderen vinden het dus wel prima. Daar durf ik nog wel wat vraagtekens bij te zetten. Lang niet iedereen die ergens last van heeft, klaagt daarover!

Ten tweede; jij vindt een weekje Rafales boven je hoofd prachtig! Jij ergert je er totaal niet aan.

Dat is absoluut geen objectieve meetlat waaraan je de mate van (over)last die  anderen ervaren kunt afmeten.

Ten derde; leven en laten leven. Grappig, daar zijn bommenwerpers in het geheel niet voor bedoeld.

Ten vierde; Dit soort mannen. Dan ga ik er voor het gemak even vanuit dat je het hele leger bedoeld. Dit soort mannen die onze voorgangers hebben bevrijd waren met name en vooral geen piloot! Daar waren/ zijn er verhoudingsgewijs maar heel weinig van.

Dit soort mannen, of ze nou aan de goeie of de verkeerde kant staan, doen met hun wapengebruik geen eer aan jouw stelling van leven en laten leven.

En tot slot, jouw tip om een kauwgommetje te nemen , een sigaret of een borrel, doet niet vermoeden dat je een loopbaan in de gezondheidszorg bewandelt.

Ergo conclusie, Lees het onderwerp eerst goed door voor je begint te blaten.

Reactie van jaap op 23 Augustus 2019 op 14.04

Erwin, dank voor jouw bijdrage in deze. Misschien mag ik een beroep doen op jouw schier oneindige kennis en leesvaardigheid.

Mijn nederige vraagjes:

Waar precies heeft de item-opener gevechtsvliegtuig gebruikt en de types Rafales en Mirages genoemd?

Die getallen die jij geventileerde meningen noemt staan toevallig juist deze dagen gepubliceerd.

"lang niet iedereen klaagt" schrijf je, ben ik het volledig mee eens, dat schrijf ik er voor de kritische lezer expliciet bij

.Bommenwerpers, ik heb t nog eens nagelezen, maar kan het niet zo snel vinden hierboven.

Ja, mogelijk zouden "we" de oorlog hebben gewonnen zonder vliegtuigen, alhoewel ik, nu ik er nog eens over nadenk, zo mijn twijfels.

Leven en laten leven is een spreuk, niet mijn stelling.

En als laatste, je weet werkelijk niet hoe verschrikkelijk ver je er naast zit met jouw vermoeden over mijn loopbaan.

Ik heb voor de zekerheid alles nog een keer doorgelezen, maar blijf toch maar blaten

Reactie van jaap op 23 Augustus 2019 op 14.08

Bob, strak plan, hij staat al koud te worden

Reactie van Erwin Z. op 23 Augustus 2019 op 14.18

Hallo Allen.

Even een snelle reactie, want ik moet nog werken vanmiddag.

Bob; Blijf bij het onderwerp en wees constructief. Dat was precies waar ik Jaap op probeerde te wijzen!

Jaap; Ga nou eens een keer goed lezen man! De item-opener heeft het over straaljagers van de franse luchtmacht in de 2e zin! Dat zijn dus gevechtsvliegtuigen, en het doet er geen bal toe van welk type (maar ik heb geen F-16 genoemd want die gebruiken ze niet, vandaar)

Die getallen doen er dus niet toe want die gaan dus niet over het onderwerp hier. Anders was het onderwerp wel over schiphol gestart.

Bommenwerpers; veel gevechtsvliegtuigen kunnen worden uitgerust met explosieve ladingen en of raketten.

Ik ga je nu niet verder meer vermoeien met mijn kritische kanttekeningen, maar ik herhaal dat reacties op een onderwerp zo dicht als mogelijk  bij het onderwerp horen te blijven. 

Als je je ei kwijt wilt over andere zaken, of niet terzake doende aan het oorspronkelijke onderwerp, begin dan gewoon een eigen stelling en draadje.

No hard feelings, en fijne dag nog.

Reactie van jaap op 23 Augustus 2019 op 14.21

O ja, Erwin, ik vergeet er nog eentje. Ik ben me ervan bewust dat mijn gevoel van geen overlast bij (laag) overvliegende vliegtuigen/straaljagers niet objectief is. Mogelijk zelfs net zo subjectief als het wèl ervaren van overlast..... ;-)

Reactie van Erwin Z. op 23 Augustus 2019 op 14.28

Hallo Bob,

Gefeliciteerd man, ik gun het je.

Ik moet helaas nog mijn kerosinebijdrage gaan leveren voor het dure speelgoed van dat soort mannen van Jaap. Maar no hard feelings. Geniet van je vrije dag!

Reactie van Henk Rientjes op 24 Augustus 2019 op 9.30

prima wat die gasten doen geen moeite mee ,ze moeten toch oefenen en voor dat je hier je huis kocht had je je moeten verdiepen of je wel in een laag vlieg gebied wil wonen ,laat maar lekker vliegen en niet mee eens gewoon verhuizen

Reactie van Erwin Z. op 24 Augustus 2019 op 21.17

Henk,

Wat een goede,  constructieve bijdrage van je op dit onderwerp, petje af hoor......

Reactie van Henk Rientjes op 25 Augustus 2019 op 8.12

Erwin waar moeten deze mannen en vrouwen dan oefenen doe eens een voorstel,klagen en niet met een verbetering komen is ook geen verbetering ik vind het wel een mooi gezicht en binnen een paar minuten zijn ze weer weg ,maar de een heeft last van een haan de ander heeft last van een hond ,katten ,ja en vergeet der krekels niet 

Reactie van Erwin Z. op 25 Augustus 2019 op 9.36

Goeiemorgen Henk,

De kern van het probleem ligt in het laagvliegen en het verrassingseffect van de Fly-by. Veel mensen en dieren schrikken hier van en het kan ook letterlijk erg pijn doen aan je oren. 

Ik vind het ook mooi om te zien als ze spelen, maar dat kunnen ze ook iets hoger doen. Ik zie ze hier in de winter schijngevechten uitvoeren op grotere hoogte, en dat geeft een andere geluidsdruk.

Laagvliegzones kunnen boven zee ingesteld worden, of in gebieden waar echt bijna niemand woont. Zo oefent Nederland bv in Canada.

Een andere optie is dat er beter gecommuniceerd wordt met de burger. Als er vooraf wordt ingelicht, kunnen mensen die dat belangrijk vinden zich er op voorbereiden, en er waarschijnlijk ook meer begrip voor opbrengen.

Ik had jaren geleden ineens een groep militairen in de tuin staan terwijl een helikopter op 20 meter hoogte boven mijn huis en tuin hing. Dat was even schrikken en het duurde even voordat een militair op mijn aandringen verklapte dat het om een oefening ging. 

Ik begrijp dat er geoefend moet worden, maar gewoonweg betere communicatie kan geen kwaad, integendeel. En het is niet zo moeilijk, eerder een kwestie van bewustzijn en goede wil.

Bij het Franse leger kunnen ze ook nog wel een paar goeie voorlichters gebruiken; speelgoed hebben ze al genoeg.

Have a nice sunday.

Je reactie hieronder, dit zijn de huisregels. 

Je moet lid zijn van Nederlanders.fr om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlanders.fr

GA DIRECT NAAR:

Laatste nieuws uit Frankrijk

© 2024   Gemaakt door: Anton Noë, beheerder en gastheer.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacybeleid  |  Algemene voorwaarden