NEDERLANDERS.FR

Hét netwerk van, voor en door Nederlandstaligen in Frankrijk

De ‘Citroën 2CV 4x4 Sahara’ was een heel slim autootje met bijzondere eigenschappen. John Mulder heeftdaarover een leuk artikel geschreven. Ik citeer

< In de meeste vierwielaangedreven systemen drijft de motor een centraal differentieel aan. Van daaruit gaan er weer allerlei assen naar de wielen. De vierwielaangedreven Citroën 2CV Sahara (1958-1970) heeft die complexiteit helemaal niet nodig. De Sahara heeft namelijk alles dubbel: twee motoren, twee startmotoren, twee versnellingsbakken, twee koppelingsplaten en twee chokes. Het is even simpel als schitterend bedacht.>

De rest van dit lezenswaardige artikel vindt u HIER .

Staat in volle gllorie in het Louwman museum.

De Koelingsradiator opening in de kofferklep:

'simple comme bonjour'.

Niet te stoppen die kleine Moddereend.

Dat waren andere tijden toen de ingenieurs bij Citroën nog ongeremd hun creatieve gang konden gaan en onkonventionele oplossingen niet geschuwd werden.

Weergaven: 151

Berichten in deze discussie

Sorryik vergatde link in te voegen : =>HIER<= .

RSS

Uw bijdrage aan de instand- houding van het forum

Google

© 2019   Gemaakt door: Anton Noë, beheerder en gastheer.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacybeleid  |  Algemene voorwaarden

Anton Noë ... google.com, pub-1033432903517354, DIRECT, f08c47fec0942fa0