Nederlanders.fr

Hèt netwerk van, voor en door Nederlandstaligen in Frankrijk - zegt het voort!

||  PLAATS BERICHT  ||  PLAATS ADVERTENTIE   || 

Welke betaalde (en onbetaalde websites) gebruiken jullie voor de promotie van jullie accomodaties?
Wij staan zelf naar tevredenheid ondermeer op www.gites.nl (heldere site, puur gericht op vakantiehuizen in Frankrijk, enige tijd mijn keuzecriterium ivm hoeveelheid sites), en ook op www.vakantieperigord.nl, toprural.com).

Maar ik ben en blijf altijd benieuwd naar de beste websites om de diverse toeristen onze kant op te krijgen. Jullie ook waarschijnlijk. Hebben jullie adviezen daaromtrent ogv clientèle uit FR, NE, BE, DU, UK?

Wellicht verder dit forum een leuke mogelijkheid om diverse sites uit te wisselen waar je ook wat mee kunt op gebied van promotie van je eigen bestemming/dorp/gebied. Zo publiceer ik op gebied van wandelen eea op websites als: Tweevoeter.net (community), Wandelen.org (beschrijving & beoordeling wandelingen in Lot et Garonne, Hikingsite.nl (speciaal artikel Lot et Garonne), Wandelwiki.be, Nature en Famille etc

Weergaven: 303

Berichten in deze discussie

Beste Karen,
In 10 jaar inkoop en accomodatie bezoek en fotografie door heel Frankrijk voor Nederlandse agenten, gespecialiseerd in vakantiehuizen, ben ik uw vraag erg vaak tegen gekomen.
Een antwoord kan zijn : sites als (gratis) Le bon Coin (een soort marktplaats) doen het erg goed in Frankrijk voor allés dat los of vast staat, inmiddels zelfs voor vakantiehuisjes. Een erg simpel concept maar wel veel traffic. Wil je er tussen staan is de vraag ? Dit zal per eigenaar verschillen.
Vakantiehuis-frankrijk doet aardig mee in Nederland, maar u heeft gelijk. Het aanbod is té enorm voor en op dit soort sites…

Het systeem exclusiviteitscontract met een Touroperator blijkt zo goed als voorbij te zijn en de Belvilla’s en en andere bemiddelaars die van de marges leven zullen moeten bijsturen.

Om huurder en verhuurder optimaal te laten profiteren van de huidige technische ontwikkelingen en het ‘internet’ in het algemeen, ligt de toekomst waarschijnlijk in de « platformen » die de data van accomodaties weten uit te wisselen en betrouwbaar weten te maken. De « luchtvaart en hotelmanier » maar dan compléter… Zo zorgt bijvoorbeeld NEXTPAX in Nederland voor publicatie bij diverse verhuurbedrijven voor één en dezelfde accomodatie.

Om een stap verder te gaan en de verhuurder (eigenaar) direct ZELF in de rol van de agent te zetten is eind 2009 www.disponiblia.com in het frans geboren.

Disponiblia is een (vooralsnog franse) eigenarenwebtool (ontwikkelt door ingenieurs van grote touroperators en luchtvaartsystemen à la Amadeus) die na een complete kwalificatie van een accomodatie in de online software, de eigenaar, cq aanbieder, de mogelijkheid moet bieden zijn producten (incl. nevenactiviteiten of evenementen) en accomodaties op complete wijze en op meerdere plaatsen tegelijk te publiceren en online te verhuren.

Uitgangspunt is dat de eigenaar straks slechts op één plek de kalender hoeft bij te werken, een aanbieding hoeft in te voeren of een complete beschrijving maakt van de regio en de woninginrichting.

Om het compleet te maken en in te spelen op de klanten die leven onder het motto « de activiteiten bepalen de bestemming » , kan men in Disponiblia tot 83 verschillende soorten leisure en « séduction éléments » beschrijven die de vindbaarheid van de accomodatie verbeteren en een voorschot zijn op het online boekbaar maken van vele vormen van recreatie.

Momenteel kan de Disponiblia data worden gepubliceerd op www.gitesetdecouvertes.fr en www.resalya.com. Grafisch mooie sites en complete advertenties. Erg jonge sites dus nog niet erg goed vindbaar. Op Resalya is de accomodatie online boekbaar, direct bij de eigenaar. Met name dat online boeken (direct bij de eigenaar) geeft die site een technische voorsprong op de vele advertentieportalen. Een compleet boekingsproces inbouwen is niet voor vele sitebouwers weggelegd.

Veel eigenaren vinden terecht dat online boeken en giteverhuur niet echt samen gaan. Vele internethuurders willen echter in zo min mogelijk tijd en zonder al te veel contact een betrouwbare boeking kunnen maken. Zij zullen dus meer en meer naar dit soort sites trekken.

De nichesites die specifiek bij uw klanten en de activiteiten uit de omgeving horen (wandelen als ik het goed begrijp), is ook een erg sterke manier van adverteren. Beperkte trafic maar wel zeer gericht. Wandelen is wellicht iets te breed als niche, dit kan naar mijn mening voortreffelijk in bijna iedere regio van Frankrijk…

Persoonlijk krijg ik ook weer ouderwets veel boekingen en telefoontjes via mijn « bordje langs de weg (in les Landes…) ». Je hebt dan wel een beetje ‘passage’ nodig op die weg. Niet altijd even makkelijk en zone rurale. Het blijft dus alom aanwezig zijn op alle mogelijke manieren.

Een laatste aspect: video. Maak een mooie professionele video of laat 'm maken (en monteren met muziekje) van uw accomodatie. Met de universal search van google en de dominantie van 'media content' in de resultaten maken de videoclip morgen onmisbaar.

Zodra ik andere en nieuwe pertinente sites tegenkom, zal ze er hier voor u in schieten.
Hoi Paul,
Uiteraard geldt dat voor iedereen. Hoogseizoen vult zichzelf. Kwestie van vraag en aanbod. Vooralsnog vraag = supérieur. Aanbod is wel enorm gestegen in aantal en kwaliteit in France, dus buiten het seizoen is de concurrentie moordend.
Gebruik maken van de "attracties" uit de régio en de évenementen...
Kortom inspelen op seduction elements en korte verblijven. Niet altijd even makkelijk (F-09130 zie ik....)
Met een mooie foto van een bubbelende jacuzzi of een romantisch haardvuur met gezellige tafel zouden er zo maar wat moderne 'stadskoppels' extra uit Toulouse kunnen verdwalen in de Ariège s'weekends...
De vraag is bijvoorbeeld wel hoe goed passen een jacuzzi en het eco-beeld van de Ariège bij elkaar ? Is het rendabel allemaal 'trucs' uit te halen voor enkele weekenden extra ?
Mme Secco (Camping Bourdieu Durfort) kan er ongetwijfeld met jullie over meepraten.
Succes
Erik
Wij staan naar alle tevredenheid ook bij gites.nl en hebben onze eigen website De meeste gasten komen bij ons via gites.nl en we hebben daarom de andere betaalde sites afgeschreven omdat daar totaal niets uitkomt.

groetjes Alie
Residence Almo Rosa
Pratclaux
Haute Loire
Hallo,

Wij hebben een gîte in de dodogne en in juli en augustus is het inderdaad niet moeilijk klanten te vinden. Wat betreft de hors saison, proberen wij nu thema weekenden voor te stellen.
Voor het adverteren zijn abritel.fr , villanao.fr en gites.nl perfect, maar er zijn wel een paar kosten aan verbonden.
Als iemand andere sites kent, zijn die van harte welkom!
www.gitedelaubresset.com

Sharon Becker.

RSS

GA DIRECT NAAR:

Laatste nieuws uit Frankrijk

© 2024   Gemaakt door: Anton Noë, beheerder en gastheer.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacybeleid  |  Algemene voorwaarden