Nederlanders.fr

Forum voor Nederlanders in Frankrijk

Goedemorgen, ik gebruik dagelijks een volledig gratis VPN : Urban VPN, om naar NL tv (NOS journaal) te kijken. Volgens verschillende recensies zou deze niet veilig genoeg zijn, o.a.. voor internet bankieren en dergelijke ... Maar voor het doel waarvoor ik deze gebruik, nl. Nederlandse TV kijken (NPO), is hij ideaal ! Snel, onbeperkt (!) en werkt altijd ! Ik heb tijdens het laatste voetbal WK naar alle Nederlandse wedstrijden kunnen kijken; op de computer dan ... Ook kan ik (gratis) naar alle uitzendingen van de NPO kijken, want aan de commerciële zenders zijn allerlei betaalbare verplichtingen verbonden en met hun overvloed aan reclame, interesseren ze me zoviezo niet... Overigens kun je met deze VPN ook alle Duitse zender bekijken, maar die krijg ik ook via satelliet ! Als oud medewerker bij IBM, heb ik een groot aantal (gratis) VPN programma's getest op lekken en veiligheid, en URBAN voldeed aan mijn beperkte eisen. Maar nogmaals ... gebruik hem allen voor tv kijken want helemaal veilig is deze niet !

Weergaven: 41

Berichten in deze discussie

🤣🤣🤣 Gratis…. Als een dienst gratis is dan bent u het product dat wordt verkocht.
Hoe verdient URBAN haar investeringen terug?

Kees, ik was nog aan 't formuleren - zie hieronder. Volledig eens met de opmerking!

Eenieder moet zijn eigen keuzes m.b.t. (gepercipieerde?) veiligheid op het vlak van IT zelf maar maken. Bij zo'n afweging kan achtergrondkennis vanuit een vakmatig gebied natuurlijk een grote rol spelen. De laatste zin in Charles posting zegt het echter duidelijk genoeg: "helemaal veilig is het niet". 

E.e.a. doet mij denken aan een opmerking in de stijl van - "If something is for free, then you are the product yourself". Anders gezegd, maar dan in "la langue de Molière" - "si ça coûte rien, ça vaut rien". Sterker nog, dan zit er altijd een risico in, dan het op een andere manier ooit wél kan gaan "kosten".

Vandaag de dag wordt het steeds duidelijker, hoe kwaadwillenden alsmaar meer data van ons allemaal proberen te vergaren. En dat de technieken om op basis van die vergaarde info ons geld of anderszins te "ontfutselen" alsmaar "professioneler" worden. Bezint voor gij begint dus.

Er zijn ook VPN's, die als beter c.q. veiliger beoordeeld kunnen worden. Ook "Europese" leveranciers, zie b.v. hier  ... best-vpn ...

Geheel eens met Kees en Gert. En Charles weet ook wel beter, zeker als voormalig IBM-er.

Mochten er toch adviezen worden gegeven: ik ben zéér tevreden met de verschillende diensten (VPN en anti-virus en andere rommel) van Malware. Niet gratis, neen, maar voor een redelijke prijs.

Nog even voor de duidelijkheid : ik gebruik Urban enkel om het NOS journaal en af en toe een leuke uitzending te kunnen zien ! Ik geloof niet dat ik hierdoor gelijk de AIVD of de CIA (!) op de stoep krijg ! :)) Zo lang hij het doet (en alleen voor deze zeer beperkte doeleinden !), vind ik het prima. Ik bedoelde dit enkel als een tip voor mensen die hetzelfde zoeken en er geen geld aan willen uitgeven, enkel om een aantal uitzendingen te willen zien ... Ik krijg alle Duitse zenders al via Satelliet en ook het (zeer beperkte) BVN. Blijkbaar hebben de Duitsers er minder moeite mee om hun TV zenders gratis aan iedereen aan te bieden. :) Dus beste Kees, op deze manier voel ik mij als een prima "product" ! Groeten !

RSS

Ga naar...

© 2026   Gemaakt door: Anton Noë, beheerder en gastheer.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden