NEDERLANDERS.FR

Hét netwerk van, voor en door Nederlandstaligen in Frankrijk

Goedemiddag.

frais Npai

ik kreeg vandaag mijn bankafschrift met bovengenoemde tekst. Heb natuurlijk even gegoogled. Uit de (franse) tekst maakte ik op dat het een bedrag is dat in rekening wordt gebracht als post niet opgehaald wordt? Ik kan met er helemaal niets bij voorstellen.

Weet iemand van jullie raad of de oplossing?

Weer met dank voor het meedenken.

Weergaven: 912

Rubrieken,klik voor meer berichten in dezelfde rubriek

20180514, Geldzaken, Vertaling

Reactie van Wilna Maijenburg op 14 Mei 2018 op 14.18

https://www.cbanque.com/tarif-bancaire/comparatif/frais-retour-npai...

Hieruit is op te maken dat de bank post heeft terug ontvangen met de aantekening dat geadresseerde niet op dit adres woont. Dat kan als er een adreswijziging niet is doorgegeven, maar ik neem aan dat dit niet van toepassing is. Wij hebben sinds ruim een jaar een straat en nummer, er zijn wel eens postbodes die moeilijk doen als het adres niet volledig is. 

Reactie van twins op 14 Mei 2018 op 14.21

Zie hier de uitleg:

https://www.tarifs-et-services-de-banques.com/frais-npai-dans-les-b...

Voorzover ik het hier uit op maak, betreft het post van de bank die retour is gegaan, waarvoor de bank kosten in rekening brengt.

Met vriendelijke groet, Jennie

Reactie van Sabine Dekker op 14 Mei 2018 op 15.00
Dit is de Franse uitleg:
Les frais prélevés pour un retour de courrier NPAI vont de la gratuité à plus de 15 € en fonction des établissements. Clairement, si la situation perdure, la facture peut s'avérer élevée. Les raisons principales sont : Vous avez omis de signaler à votre banque votre changement d'adresse.

Dus zoals boven al aangegeven heb je waarschijnlijk een adreswijziging niet doorgegeven waardoor een door de bank verstuurde brief weer bij de bank terug is gekomen. Die kosten worden dan op jou verhaald.

Groetjes, Sabine
Reactie van Mieke V. op 14 Mei 2018 op 15.09
De vertaling is :N'habite Pas à l'Adresse indiquée.
Reactie van particulier op 15 Mei 2018 op 18.11
Goedemiddag.
Dank je wel voor alle reacties. Toch maar even naar de bank gegaan (CA). De oplossing is alsvolgt. Er zou een chequeboekje door de post worden bezorgd. De postbode kon ons niet vinden, terwijl sinds jaar en dag de post wordt bezorgd, ook van de bank. We wonen in een bebouwde omgeving. Het adres is niet veranderd. De bank heeft e.e.a. gecontroleerd en geconcludeerd dat het adres ongewijzigd is en onterecht € 21,-- in rekening is gebracht. Het bedrag zal worden terug gestort.
Met dank en groet.

Hieronder is plaats voor een reactie

  • Blijf bij het onderwerp.
  • Wees constructief en vriendelijk.
  • Uw kennis en ervaring worden op prijs gesteld.

Onze huisregels ...

Bent u de plaatser van dit bericht? Reageer dan ajb op de gegeven reacties en adviezen.


Je moet lid zijn van NEDERLANDERS.FR om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van NEDERLANDERS.FR

Google advertenties

© 2019   Gemaakt door: Anton Noë, beheerder en gastheer.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacybeleid  |  Algemene voorwaarden

Anton Noë ... google.com, pub-1033432903517354, DIRECT, f08c47fec0942fa0