www.nederlanders.fr

Voor en door alle Nederlandstaligen in Frankrijk - Zegt het voort!

Pakjes vanuit NL verstuurd worden regelmatig niet bij ons in Frankrijk bezorgd. Via Track and Trace ontdekten we dat Franse netwerkpartners van Post NL de pakjes laten zwerven of in depot laten liggen onder vermelding van 'adres onbekend of onvolledig' terwijl het adres wel degelijk correct is en ook nog een telefoonnummer vermeldt wordt.
De werkelijke reden is, dat we in een dunbevolkt en bergachtig gebied wonen waarin bezorgen duur en tijdrovend is. Dit is begrijpelijk.
Onbegrijpelijk is de drogreden die aangevoerd wordt en het niet communiceren van de werkelijke reden, waardoor oplossingen gezocht kunnen worden. Zoals bv. voor bepaalde postcodes levering aan afhaalpunten.
Het probleem is bij Post NL bekend en hun advies is in dergelijke situaties contact met hen op te nemen, zodat zij hun Franse netwerkpartners kunnen aanspreken.
Mijn verzoek is ...hebben jullie vergelijkbare ervaringen meldt dit vooral bij Post NL zodat zij hun Franse partners kunnen aanspreken in de hoop dat dit leidt tot goede oplossingen voor iedereen.

Weergaven: 1489

Tags: 20161019

Reactie van Willem van Oosten op 19 Oktober 2016 op 16.41

Breek me de bek niet open!

Dit is idd een ramp.

Mijn schoonzoon heeft een Franstalige webshop en verzendt vanuit Nederland naar Frankrijk.

Herkenbare problemen, ook bij adressen in minder dunbevolkte gebieden wordt vrolijk gezegd "adres onbekend"

Als je vervolgens adres intikt op streetview krijg je keurig het adres tot op huis detail.

Vele malen geklaagd bij Post nl Helpt niet.

Inmiddels is hij overgestapt op UPS daar blijven de pakketten in eigen beheer en worden niet omgenummerd en naar een netwerk partner doorgestuurd.

Bij UPS kun je ook kiezen voor afhaal punt.

Heb geen aandelen in UPS , maar puur praktijkervaring en ere wie ere toekomt.

Reactie van Jako op 19 Oktober 2016 op 16.43

Tsja, de status 'ik heb geen zin vandaag om te proberen dat pakket te bezorgen' kan de bezorger niet aanvinken, dus wordt het per definitie een leugen. Om dan ook nog de statistische doelstelling van tijdige bezorging te behalen moet de gebruikte leugen natuurlijk ook wel de schuld van de klant zijn, anders krijgt de bezorger alsnog op z'n kl*ten.

En dan wordt het per definitie iets als "adres onvolledig' of 'klant niet aanwezig' . De bezorger is nooit bij de klant geweest en het pakje kan het adres nooit zelfstandig aanvullen, maar wordt later toch bezorgd en dat blijkt de adressering 'ineens' perfect.

Ik klaag altijd als dit gebeurt en geef bij de enquête steevast een 'NUL' voor de kwaliteit van de bezorging. Maar dit probleem bestaat bij mij bijna niet meer, behoudens een enkele uitzondering.

Recordhouder is transporteur GLS die een keer 2 weken lang heeft volgehouden dat het pakje 'vandaag' wordt bezorgd en dan 's-avonds 'klant niet aanwezig'. Je bent twee weken aan huis gekluisterd waardoor ik nu per definitie vraag om bezorging door "niet-GLS". DPD werkt hier het meest punctueel.

Reactie van Willem van Oosten op 19 Oktober 2016 op 16.59

Juist DPD gaf zoveel problemen.

Zal wel uiteindelijk aan de correctheid van de chauffeur liggen , die denk ik slecht betaalt wordt.

Reactie van leo & angela struijk op 19 Oktober 2016 op 19.25

Ervaring

Kleine pakketjes uit nederland via Post NL gaan goed en worden bezorgt door La Poste.

Grotere pakketen worden oveergedragen aan b.v. Chronopost en die leveren niet af en altijd een smoes. Wordt dan ophalen bij depot 45 km hiervandaan of zoeken bij een lokaal postkantoor.

DPD via Chronopost zelfde problemen en servicedesk DPD Best niet geinteresseerd  in lokaleproblemen hier, of dat tracking systeem niet klopt

Klagen bij  Chronopost depot of hoofdkwartier in Poitiers helpt  ook niet enkreeg nietszeggend antwoord op mijn klachten brief

Maar laatste pakketje uit Japan vorige maand  werd  n.b. aan de deur afgeleverd door Chronopost, konden ons ineens vinden, maar om tevens gelijk de verschuldigde invoer rechten af te rekenen.

Ps krijg al jaren pakketjes uit USA en nooit een probleem, arriveren met La Poste  binnen 7 dagen

Reactie van Wicher Nijkamp op 20 Oktober 2016 op 9.20
In het verleden soortgelijke ervaringen gehad, totdat ik er een gewoonte van gemaakt heb om elke keer 1 of 2 euro fooi te geven.......Sindsdien wordt alles supersnel geleverd. Als een pakket niet aankomt kost het mij meer om erachteraan te gaan en per slot van rekening is het loon van die chauffeurs ook geen vetpot. De enige uitzondering daarna was UPS, bij zware sneeuwval had de beste man kennelijk geen zin om het laatste eindje (een helling van 100 meter) naar ons huis ook nog af te leggen en deponeerde het pakket in de brievenbus. Enkele dagen na de verwachtte aankomstdatum vond ik op hun track en trace website uit dat het pakket inmiddels geleverd was (was een aangetekende verzending) met als handtekening van de ontvanger "BAL". Het duurde nog wel even voordat bij mij het kwartje viel...
UPS nam eigenlijk best een risiko met een pakket van 600 euro en ik ging er altijd vanuit dat alleen La Poste een sleutel had om de brievenbus te openen. Kennelijk niet dus.
Reactie van joke vloemans op 20 Oktober 2016 op 10.26
vorig jaar moest ik een pakje ontvangen uit Nederland, mijn adres was juist, en de postcode ook.
Na 10 dagen bij mijn leverancier navraag gedaan. zij hadden als melding: adres onbekend in Parijs. dat klopt want ik woon in de Haute Garonne. Een klacht op Facebook, op de pagina van
DPD en Chronopost en nu krijg ik een sms-je als er een pakket in aantocht is.
Voor de haute Garonne kun je ook bellen: DPD Toulouse 0562729822 of collipost buitenland 0825878888.
wij hebben, vooralsnog, geen problemen meer
Reactie van John op 20 Oktober 2016 op 11.09

Wij zitten ook al 14 dagen te wachten op een pakje uit Nederland , die volgens de track&trace op een depot 20 km hier vandaan is aangekomen en de melding "adres onbekend" het adres is goed ingevuld en er is vanuit Nederland al aktie ondernomen met wederom de juiste gegevens + mail en telefoon gegevens : tot nu toe niets !
Diverse malen gebeld want mailen kan niet:

http://www.chronopost.fr/fr/particulier/nous-contacter

Gebeld met het 09" non sutaxe" wordt na geruime tijd , naar een krakend muziekje geluisterd te hebben, "verbroken"
Het 08 nummer , "0.20 Euro cent per minuut" , wordt na 30 minuten verbroken , zelf als je net een medewerker aan de lijn hebt !!

Het is een week eerder, eind september, wel goed gegaan , pakje binnen 48 uur afgeleverd zonder problemen en goed te volgen met T&T 

Reactie van JoJo op 20 Oktober 2016 op 11.23

UPS werkt nog het beste en la poste, maar ik woon in 68 en daar wonen veel Zwitsers en dat schijnt op vele gebieden te schelen. Maar alles valt of staat met een bezorger. Wij hebben hier in ieder geval "vaste" bezorgers van de verschillende diensten. Chronopost/DPL zijn een catastrofe en onbereikbaar. Probeer die 2 altijd te vermijden. Maaaaaar vlak ook PostNl niet uit want die maken er ook een zooitje van. En met gewone post heb je natuurlijk verschillende aanbieders in Nederland. Echter deze mogen niet naar het buitenand verzenden en er moet dan een 3e partij worden ingeschakeld en dan begint het gedonder. Ik woon dus in 68, mijn post gaat over Frankrfurt (duitsland) of Zürich (Zwitserland) waarom??? Ik heb tijdschriften en ander drukwerk uit Nederland en dat doet er 2 tot 3 weken over met de omzwervingen van dien. Dus Nederland werkt ook niet vlekkeloos. Maar om af en toe een fooi te geven of in de bloedhete zomermaanden een flesje drinken wekt veel goodwill.

Reactie van John op 20 Oktober 2016 op 11.23

Aanvulling : zojuist gezien op T&T

"Retour afzender"

Reactie van Theo op 20 Oktober 2016 op 12.22

Bij bijvoorbeeld Amazon kun je niet de besteller kiezen want die doen dat automatisch in een soort roulatie systeem. Daarom laat ik als het kan geen pakketten meer thuis bezorgen maar op een afhaalpunt. Is voor mij veel gemakkelijker dan al dat gezeik. Als ik ene mailtje krijg van Chronopost dat ze morgen leveren dan heb je de mogelijkheid om dat voor 12 uur te veranderen. Ik geef dan het adres van het afhaalpunt op en dat gaat altijd goed.

Al met al scheelt het mij op deze manier een hele hoop ongemak.

Hieronder is plaats voor een reactie. Blijf bij het onderwerp. Wees constructief en vriendelijk. Uw kennis en ervaring worden op prijs gesteld. Onze huisregels ...

Je moet lid zijn van www.nederlanders.fr om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van www.nederlanders.fr

Huis te koop!

-



Google advertenties

-

© 2018   Gemaakt door: Anton Noë.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacybeleid  |  Algemene voorwaarden