NEDERLANDERS.FR

Hét netwerk van, voor en door Nederlandstaligen in Frankrijk

Beste mensen,

Vanwege de magere reacties de laatste tijd op het forum van infofrankrijk.com, ben ik aan het zoeken gegaan naar de reden. Als reden kom ik tegen dat je niet meer nieuwe berichten zou kunnen aanmaken of reageren. 

Dat is echter nog wel degelijk mogelijk. Als je niet meer kan inloggen, is het een kwestie van 'wachtwoord vergeten' gebruiken en een sterker wachtwoord kiezen.

Dat werkte althans bij mij. Ik heb onlangs weer op berichten gereageerd en een nieuwe aangemaakt.

Het zou jammer zijn als dat forum zou verdwijnen, daar staat zoveel kennis.

Op nederlanders.fr heb ik nog geen goede manier gevonden om bv. gericht in klusvragen te zoeken.

Weergaven: 2381

Rubrieken,klik voor meer berichten in dezelfde rubriek

20191020

Reactie van Jako op 21 Oktober 2019 op 9.41

Ik heb je bericht over de Linky ook ontvangen in mijn mailbox omdat ik het onderwerp volgde. Maar als ik nu kijk op het forum is jouw bericht en het antwoord van Rob alweer verdwenen.

Reactie van Rob van der Meulen op 21 Oktober 2019 op 9.46

Om het bovenstaande pleidooi van Marhout te illustreren met een voorbeeld: zijn vraag die enigszins tot mijn verbazing m'n mailbox kwam indwarrelen. Ook wat oudere berichten kunnen vandaag nog van pas komen, om iets terug te zoeken of om bij aan te knopen. Nog een recent voorbeeld, hoe zeg je een Orange telefoon abonnement op.

Ter geruststelling: wat ik begrepen heb is het juist de bedoeling om de website InfoFrankrijk en de daar aanwezige kennis te behouden, te actualiseren en uit te breiden. Voorbode is de subtiele naamswijziging: Kennisplatform voor Wonen en Leven in Frankrijk. De forumfunctie daar zou worden stopgezet staat te lezen op "la une", te verplaatsen naar het forum hier. Als auteur en transporteur - van eigen artikelen en resp. een gedeelte van de inhoud van Christian's website Klussen-in-Frankrijk naar de verbouwen rubriek op InfoFrankrijk - heb ik een status aparte, nog steeds toegang, al was het alleen maar om artikelen te updaten en te actualiseren. Vandaar mijn verbazing plotseling een aantal forumvragen te zien binnenkomen, na een paar maanden stilte.

Overigens: het was wel stil geworden op dat ooit drukke forum. Uit een oogpunt van beheerslasten - probeer een website op basis van WordPress software maar eens overeind te houden in een steeds vijanderige, hackende internet omgeving, kan ik me voorstellen dat je als websitebeheerder (zonder staf van ict professionals) gaat nadenken over wat wijsheid is.

Reactie van Rob van der Meulen op 21 Oktober 2019 op 9.55

@ Jako: ik krijg de berichten en de antwoorden wel te zien met de links hierboven (status aparte?).

Reactie van Jako op 21 Oktober 2019 op 10.03

@Rob: vreemd. Ik krijg slechts 7 berichten, met mijn eigen bericht als laatste. Ook na verversen van de pagina of zelfs als ik jou link open in een andere browser.

Reactie van Rob van der Meulen op 21 Oktober 2019 op 10.12

@ Jako, quod erat demonstrandum vermoed ik, ik zie die berichten klaarblijkelijk van binnenuit. Dit was/is het bericht:

Quote:

#213855REACTIE | QUOTE
 marhout 
Bijdrager

Wij hebben een tijdje geleden een aankondiging gehad dat ze in september 2019 bij ons een Linky gaan plaatsen. Ondanks dat we veel aanwezig waren heb ik niemand gezien. Ook geen nadere aankondiging. Binnenkort zijn we er een tijd niet.

Hoe gaat de EDF daarmee om? Ik neem aan dat ze ons niet naar LDF laten komen voor het vervangen van de meter.

Wat zijn jullie ervaringen?

#213856REACTIE | QUOTE
 Rob van der Meulen 
Bijdrager

Wanneer de meter nu binnenshuis is (type 1 aansluiting) zullen ze bij afwezigheid zo snel mogelijk doorrijden naar het volgende adres. Ze kunnen niemand verplichten om uit het buitenland af te reizen voor een afspraak die van de kant van ENEDIS nog wel eens misloopt. Wanneer de meter buiten aan de erfgrens staat (type 2 aansluiting) zullen ze hem maar al te graag vervangen, of u er nu bent of niet.

De Europese Commissie heeft de lidstaten indertijd verplicht / van harte aanbevolen om in 2020 80% van de aansluitingen voorzien te hebben van een slimme meter. Van veel lidstaten is nu duidelijk dat ze zelfs dat streefgetal niet gaan halen en sommige zetten langzamerhand een vraagteken bij het nut van de slimme meter. Dus in principe is er al een speelruimte van 20% ingecalculeerd, dat schept ruimte. Lezenswaard is nog een artikel van de Franse consumentenorganisatie Que Choisir: “Compteur LINKY: le vrai du faux“.

Unquote

Reactie van Jako op 21 Oktober 2019 op 10.24

Ah, gevonden: Het verschil is "inloggen". Kennelijk zijn nieuwe berichten uitsluitend toegankelijk voor leden.

Reactie van Rob van der Meulen op 21 Oktober 2019 op 10.27

....vermits die (nog) kunnen inloggen.

Reactie van Sher op 21 Oktober 2019 op 10.31

ben velen jaren lid, maar kan niet meer inloggen..... lijkt op einde oefening...

Reactie van BassieB op 21 Oktober 2019 op 10.58

Inloggen lukt mij ook niet meer. Na het invullen van de gebruikersnaam en wachtwoord blijft het hangen op 

 Ogenblik geduld...

En het wieltje blijft eindeloos draaien..... 

Jammer, het forum is helaas zo goed als dood maar in de kennisbank zit wel heel veel goeds. 

Reactie van Rob van der Meulen op 21 Oktober 2019 op 11.33

@ Sher, BassieB: de truc van Marhout al geprobeerd, wachtwoord vergeten, nieuw sterker wachtwoord aanmaken? 

Hieronder is plaats voor een reactie

  • Blijf bij het onderwerp.
  • Wees constructief en vriendelijk.
  • Uw kennis en ervaring worden op prijs gesteld.

Onze huisregels ...

Bent u de plaatser van dit bericht? Reageer dan ajb op de gegeven reacties en adviezen.


Je moet lid zijn van NEDERLANDERS.FR om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van NEDERLANDERS.FR

-

Google advertenties

© 2019   Gemaakt door: Anton Noë, beheerder en gastheer.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacybeleid  |  Algemene voorwaarden

Anton Noë ... google.com, pub-1033432903517354, DIRECT, f08c47fec0942fa0