Nederlanders.fr

Hèt netwerk van, voor en door Nederlandstaligen in Frankrijk - zegt het voort!

||  PLAATS BERICHT  ||  PLAATS ADVERTENTIE   || 

Franse "druïde" versus Trump en (hydroxy)chloroquine

Ik vermaak me eigenlijk al weken over berichtgevingen over gebruik in de media van al of niet oude bekende medicijnen voor iets totaal anders en dan nu bij de behandeling van de ziekteverschijnselen als gevolg van het Covid19 virus en dan ook met name door wetenschappers die over elkaar heen buitelen en natuurlijk de zelfbenoemde deskundigen onder ons en onder de wereldleiders.

Zo ook de u inmiddels bekende franse arts Raoult (zie verhaal druïde) en dat gezet tegenover het amerikaanse onderzoek dat, wat mij betreft, Trump neerzet als een super-amateur-viroloog, helaas meer doden met, dan zonder combi-therapie met hydroxychloroquine.

Ik blijf het geamuseerd volgen en hoop op een ECHT medicijn tegen deze verschrikkelijke ziekte.

Weergaven: 2043

Rubrieken,

Klik hieronder voor meer berichten in dezelfde rubriek.

20200423, Covid, Overheid

Reactie van Frans op 24 April 2020 op 10.03

Die genoemde prof heeft voor zover ik weet nooit blowers onderzocht, ik heb dat ook nooit beweerd, is wel gespecialiseerd in griep en verwante infecties, neem direct contact met hem op, alle gegevens kun je op 15 seconden terugvinden via VUB. 

 Wat Prof Devroey en zijn equipe o.a. doet is op zo groot mogelijke schaal te trachten waarheid van verdichtsel te scheiden, daarvoor dienen bvb die  testen 320.000 stuks momenteel, waar hij zal uitkomen weet hijzelf uiteraard niet, geeft wel regelmatig verslag van de ervaringen van het team.

En dat, beste Sequoia is in de momentele toestand waar het vooral aankomt op snelheid de beste methode.  Hij kan ook kiezen om de geeikte weg te volgen, de onderzoeken, de controle van de onderzoeken ( minstens 5-maal in meerdere landen) en dan de publicatie in een gerenommeerd tijdschrift voor immunologie.  Geschatte eerste publicatie zo ongeveer over een anderhalf jaar, en dat is hééél optimistisch geschat, dit heeft nu geen zin, ook die procedures zijn niet meer praktisch bruikbaar, ook hij heeft blijkbaar geen keuze...alles verandert.

Nu moet ik mij voor een dag of wat gedeisd houden, hier in ons dorp worden door enkele mensen maskers vervaardigd gezien de tekorten, en daar ben ik momenteel nuttiger dan aan dit klavier ...

kijk, dat is praktisch behulpzaam zijn op een moment dat het nodig is.

Maskers tekort? Er zijn vele duizenden mensen die willen helpen om ze te maken, als diegenen die willen er elk 20 maken op 1 dag zijn er direct vele tienduizenden beschikbaar en moet er niet gewacht worden op een vliegtuig van uit China wat maar niet aankomt...

Reactie van Brittany op 24 April 2020 op 10.05

Dit Coronavirus is nieuw en NIEMAND kent het. Er bestaan al heel lang coronavirussen in mijn "Bijbel" medecine interne dat dateert uit 1995 wordt het al besproken. Maar deze 19 is volledig onbekend. Zelfs als je de beroemdste viroloog van de wereld bent  kun je er alleen wat over zeggen uit biologisch oogpunt, maar niemand heeft er ervaring mee.  Dus iedereen observeert en probeert door die observatie  iets te vinden dat zou kunnen werken. De een denkt dat  dat een middel kan zijn tegen Paludisme (welke dan ook) de ander denkt dat nicotine zou kunnen helpen of moedermelk en ik heb ook gehoord dat hele grote doses vitamine C kan helpen. Het is dus uitproberen en afwachten welke resultaten met verschillende medicijnen  effect hebben. Er zit echt niets anders op. Maar de hele wereld zoekt. Dus er zal echt wel (al is het niet meteen) een medicijn gevonden worden en later een vaccin.  Blijft over of het "confinement" wel de beste methode was.  Veel te weinig mensen hebben "anticorps."  Als iedereen weer naar buiten gaat  weet ook niemand wat er dan gaat gebeuren.  Dus het wordt "al doende leert men." 

Reactie van Frans op 24 April 2020 op 10.21

Toch aan diegenen van goeden wille het volgende: ook U kunt uzelf en uw omgeving helpen door de nog steeds ontbrekende maskers te maken, zoals dat ook hier  gebeurt, alle info, zeer gedetailleerd is te vinden op volgende website die uitgaat van een hospitaal in Saint Brieuc, alles degelijk onderbouwd met de nodige "tuturials", gewoon schitterend, dus niet meer hoeven wachten op anderen of tot er genoeg fabrieken omgebouwd zijn of.... of .... of .... maar direct aan de slag !   Sukses toegewenst !

www.ch-stbrieu.frc

Reactie van paulette van wijk op 24 April 2020 op 10.27

Beste Frank Dekker, u zegt dat het onzin is dat rokers minder vatbaar zijn voor corona en misschien heeft u gelijk en misschien ook niet, de tijd(onderzoek) zal het leren, u spreekt in dit geval over uw eigen ervaring. Ik kan u vertellen dat in mijn ervaring, ik helaas al meer dan 40 jaar rook en bij mij is het precies andersom. Ik kan me niet heugen wanneer ik griep heb gehad/ziek ben geweest en als ik al eens verkouden ben, is het zeer mild en duurt enkele dagen, een beetje snotteren zeg maar. Mijn vriendin (Paulette) heeft ook lang gerookt en is daar gelukkig al weer een jaar of 2 vanaf, ook zij heeft nooit griep gehad voor zover ik weet(22 jaar lang). Wij hebben daarintegen vrienden die (gelukkig) niet roken, maar  als die  weleens griep hebben, liggen ze zeker een week voor pampus in bed, 'doodziek'. Nu ga ik hier het roken natuurlijk niet goed zitten praten, we weten allemaal hoe vreselijk slecht het is maar elk lichaam is anders, dat blijkt wel weer. Roland

Reactie van jaap op 24 April 2020 op 10.37

Frans,effe in Jip en Janneke taal:

roken is slecht voor je gezondheid, je hebt een veel grotere kans op longziektes en kanker.Daar zijn 100-en misschien wel 1000-en onderzoeken naar gedaan, zelfs tot een paar weken geleden nog. tot aan de coronacrisis.Geen discussie mogelijk.

Nu is er corona-crisis en blijkt de kans op ernstige Covid19 (de ziekte), dus ziekenhuisopname of IC , 4 tot 5 x kleiner als je rookt (oftewel men zag 4 tot 5x minder rokers , als verwacht mocht worden, in franse en chinese onderzoeken van de laatste 6-8 weken, en dat is volgens de deskundigen extreem veel verschil).

De hypothese is  nu - volgens de meest recente onderzoeken -:het corona virus gebruikt 2 receptoren om de verwoestende Covid19 verschijnselen te ontwikkelen. Nicotine grijpt ook op diezelfde receptoren aan, en waar Jip zit kan Janneke niet zitten.Dit gaat nu onderzocht worden middels nicotine pleisters, snuiven en kauwen.

Dus ja je hebt gelijk, roken is gevaarlijk,

en nee, je hebt ongelijk, nicotine (en NIET ROKEN) zou wel eens de dodelijke bijwerkingen van het corona virus kunnen remmen (mogelijk heel erg veel remmen)

Dit was mijn laatste bijdrage.

Reactie van Frank Dekker op 24 April 2020 op 10.44

Ik ben geen dokter, iedereen weet dat roken niet zo gezond is en Roland je hebt gelijk ieder lichaam is anders als rookt of niet de een is vatbare voor ziektes dan een ander. Het is ook hoe je leeft als ik terug kijk op mijn opa die tot 88 jaar gerookt heeft nooit ziek is geweest en alles deed op zijn fiets nooit in een bus, trein en auto heeft gezeten overlijd op 88 aan een hart stilstand. Een kameraad van me die altijd aan het sporten was en niet roker geen alcohol overlijd op 34 jarige leeftijd 30 jaar geleden..........oorzaak ?? Maar goed hoe je het went of keer we hopen dat er gauw een medicijn komt.

Reactie van Frans op 24 April 2020 op 11.08

HET probleem in de geneeskunde is: de verschillen tussen mensen onderling zijn zooo groot dat een geneesmiddel wat bij een bepaalde zelfde aandoening bij iedereen werkt compleet onmogelijk is.

Reden dat een bepaald middel aanbevolen wordt ( zie bijsluiter ) voor bvb 1 kwaal, dus daar positief zou moeten werken, wat het maar in een bepaald percentage van de gevallen ook daadwerkelijk doet, én negatief KAN werken en wel 20 andere kwalen kan induceren, de ene kwaal of ongemak of dood bij de ene, wat anders bij een andere.

Als ik vroeger in de labos van de "farmaciens" zag hoe daar mee omgegaan werd heb ik gewoon besloten voor mezelf een wijze van leven te zoeken/ te kiezen die mij niet noodzaakte op een dergelijk middel beroep te moeten doen. Tot nog toe is me dat gelukt, toch al 52 jaar compleet ziektevrij. Is mijn manier van leven/voeden/omgaan met de dingen goed voor iedereen? Dat zou me verbazen, daarom dat je mij geen reclame ziet maken voor mijn voeding bvb, ook dat kan, nee zal voor velen gewoon anders liggen. 

Nu, genoeg voor vandaag en naar de maskerfabricatie !

Je reactie hieronder, dit zijn de huisregels. 

Je moet lid zijn van Nederlanders.fr om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlanders.fr

GA DIRECT NAAR:

Laatste nieuws uit Frankrijk

© 2024   Gemaakt door: Anton Noë, beheerder en gastheer.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacybeleid  |  Algemene voorwaarden