NEDERLANDERS.FR

Hét netwerk van, voor en door Nederlandstaligen in Frankrijk - Zegt het voort !

We weten allemaal van het bestaan van dit fenomeen. Op deze site wordt er veelvuldig gebruik van gemaakt door vooral bepaalde personen. Ik zelf ben er helemaal geen voorstander van, laten we welzijn, het brengt je in de war als “eerlijke” forum gebruiker, en dus is het dan alleen maar vervelend.

• Het nut hiervan kan zijn dat je jezelf toestaat om een bepaald draadje een andere wending geven, dan die van het originele bericht. Dat kan dus wel eens handig zijn.

• Het onnut is dat de meeste mensen dit wel door hebben (vooral bij bepaalde personen) en het dus weinig of geen zin heeft om jezelf hier druk mee te maken.

Want dat doe je dus ook, het jezelf druk maken. Het heeft namelijk nogal wat voeten in de aarde. Je moet je eerst aanmelden met die andere naam, fotootje erbij en hopla, dat is makkelijk. Maar nu verder. Je bent ingelogd als nr 1 en je hebt het druk met reageren hier en daar. Nu moet je eerst weer uitloggen en dan weer inloggen als nr 2 om verder te kunnen reageren op jezelf! Dit is dus de clou, het is allemaal drukte waar je eigenlijk niet op zit te wachten.

Ik heb het zelf even uitgetest op die “andere” site. Daar heb ik hier en daar reacties gegeven en ook expres fouten gemaakt onder een pseudoniem. Bijvoorbeeld ingelogd hebben als die en antwoord geven als de ander, lekker slim dus. Dat is dan ook gelijk de valkuil waar je invalt.
Het werd gelijk afgestraft door een zeker persoon, welbekend hier onder allerlei namen. En ik vond dit eigenlijk wel leuk en was er blij om want het was allemaal in het belang van dit artikeltje.

Ik heb geprobeerd om iets uit die discussies terug te vinden, maar de heer….. heeft dit verwijderd, hij was er niet blij mee dat ik dit deed, denk ik! Verdraaid dat is nu jammer!

Nu vraag ik me af:
Wat is uw zienswijze dit aangaande?

Warme groet Ada

Weergaven: 547

Berichten in deze discussie

Op dit moment heeft deze groep 13 deelnemers

6 leden hiervan hebben bij hun profiel een foto geplaatst die als persoon herkenbaar is. Ik zou het toejuichen als alle deelnemers het zelfde zouden doen. Ik heb niets te verbergen en een ieder kan mij in de ogen kijken. In dit draadje wordt over pseudoniemen gesproken. Hebben de andere 7 deelnemers daar ook last van.

Groeten Jos

Ik Ada, heb uit principe geen foto van mijzelf geplaatst. Ik wil niet met mijn naam en foto op het internet gevonden worden. Ik zal dan ook nooit een foto van mij of van mijn familie op het internet zetten.

De drie poezen zijn schatten die nu alle drie zijn gaan hemelen. Maar je hebt ergens ook wel weer gelijk.

warme groet Ada

Ada

Dus toch iets te verbergen. Misschien is Ada niet je echte naam ? Maar geeft niets hoor!

Groetjes en prettige zondag.

Jos

Ik schreef, naam èn foto, dus beide tegelijk. Afzonderlijk eigenlijk ook niet. Het is alleen op nl.fr en de andere site dat ik Ada hanteer, beide met een avatar, de rest heeft een pseudo naam en nooit een foto waar dan ook. Ik heet wel degelijk Ada en nog wel met een warme groet!
fijne zondag.

Oke helemaal duidelijk, en voor mij geen probleem!

En van mij ook een warme (nu al 29 graden) groet terug.

Jos

“What's in a name? that which we call a rose
By any other name would smell as sweet.”

Zo is dat Suzanne!

Hallo Jos,

Wij hebben als profiel een schilderij (man en vrouw) gekozen en onze naam ZIP heeft te maken met een poetische tekst n.m. 'Zwerven in het paradijs'. Maar...... als je ons profiel aanklikt kun je onze namen lezen en 'zien' wie we zijn.
Zo zie je dat ieder daar zijn/haar keuze in maakt.
Ik persoonlijk vind het ook fijner als ik weet met wie ik te maken heb maar ik begrijp ook wel dat je jezelf wel wat kwetsbaarder opstelt.

Vriendelijke groet,

Jeannette

Eerst de mensen die trollen.
Voor een beheerder van een forum zijn er genoeg gereedschappen 
om een groot deel van de trollen snel te ontmaskeren. 
Eerst heb je het ip-adres. Ik ben er van overtuigd dat het platform waarop Nederlanders.fr draait "ergens" een lijstje geeft van leden die vanaf één en hetzelfde ip-adres werken. Bijvoorbeeld, waarschijnlijk, "HetProjekt" & ZIP en Janine Bolderheij & Boudewijn Bolderheij. De bijdragen van die leden, die van hetzelfde ip-adres werken, zullen iets nauwkeuriger bekeken moeten worden dan andere bijdragen.

(( Dat ip-adres is voor een troller eenvoudig op te lossen. Janine en ik beschikken ieder over een computer, Janine dan ook nog over zo een klap-geval en ik gebruik een iPad. Wij hebben dus 4 ip-adressen! ))

Daarnaast bestaat er een systeem dat je kunt zien waar een computer staat.
Alle grote bedrijven, als voorbeeld Apple en Google, 
weten behoorlijk nauwkeurig in welke streek ik woon.
Dat systeem stellen ze aan iedereen die er voor wil betalen beschikbaar.

(( En daar sta ik dan mooi voor paal, met mijn 4 ip-adressen. ))

Het punt is dat een beheerder dat wél allemaal moet willen.

Een beheerder, die iemand die geestelijk totaal gesloopt is door "leuke" reakties van een stel narcisten, schrijft: "Het lukt je prima om e.e.a. zo levendig te houden." heeft blijkbaar hele andere overwegingen dan een moderator die probeert discussies in goede banen te leiden. Ik ben bang dat zo'n beheerder per duizend klikken betaald krijgt en weinig rekening houd met de toekomst van het forum of haar leden. En zo'n beheerder is dus niet bezig trollen van zijn forum te weren, integendeel hij kijkt met blijdschap naar iedere klik die de trollen genereren.

Mochten er dus trollen op dit forum aanwezig zijn,
dan gaat onze eerste blik naar de beheerder en stellen wij de vraag:
Doe er wat aan.

@Boudewijn, Het is volkomen irrelevant om steeds maar onze namen te noemen.
Zoals ik al zei, één klik en je weet wie we zijn. Dat heeft niets met pseudo's of trollen te maken.

Jeannette

ben ik er ook één?

Ha Suzanne...., voor ons niet hoor:)

Jeannette en Gerard

RSS

WELKOM BIJ ONS FORUM

* = inloggen nodig

GESELECTEERD

--

© 2020   Gemaakt door: Anton Noë, beheerder en gastheer.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacybeleid  |  Algemene voorwaarden

Anton Noë ... google.com, pub-1033432903517354, DIRECT, f08c47fec0942fa0