Belangrijke Mededeling inzake Franse Wetgeving

Let op: Forumberichten kunnen verouderde informatie bevatten. Franse administratie, fiscaliteit en wetgeving wijzigen continu. Voor gegarandeerd actuele en feitelijke antwoorden verwijzen wij u naar onze officiële kanalen.

Nu actueel: Uw belastingaangifte in Frankrijk Vraag het Café Claude (Assistent) Infofrankrijk.com (Kennisbank)

Nederlanders.fr

Hèt netwerk van, voor en door Nederlandstaligen in Frankrijk - zegt het voort!

Café Jeudi

Donderdag 18 juni van 18:00 tot +/- 19:30

Iedereen is van harte welkom | Soyez les bienvenus

Victor
  • Man
  • Trèbes
  • Frankrijk
  • Berichten (11)
  • Gebeurtenissen
  • Groepen
  • Foto's
  • Fotoalbums

De vrienden van Victor

  • Robbert Herben
  • François
  • Mieke V.
 

De pagina van Victor

Recente activiteiten

Victor heeft gereageerd op blogbijdrage B&B ergens aan de A31 van Victor
"@bartoine. Zoek ik op. Proberen we die op de terugweg."
10 Mei
Bartoine heeft gereageerd op blogbijdrage B&B ergens aan de A31 van Victor
"Ik werd ongeveer een maand geleden weggesleept van de A31 en kwam terecht bij een garage vlakbij Langres. Omdat reparatie niet lukte, koos ik voor het dichtstbijzijnde hotel, het Jum hotel in Saints Geosmes. Prima, kleinschalig hotel, met goed en…"
10 Mei
Victor heeft gereageerd op blogbijdrage B&B ergens aan de A31 van Victor
"Inmiddels zitten we voor het hotelletje op het terras aan de rosé. Perfecte kamer, perfecte tussenstop. Dank Rob."
9 Mei
Victor heeft gereageerd op blogbijdrage B&B ergens aan de A31 van Victor
"Dat ziet er goed uit Rob."
5 Mei
Rob heeft gereageerd op blogbijdrage B&B ergens aan de A31 van Victor
"Hoi Victor, Ik kan je deze aanraden, redelijke bedden, kamer 1 op begane grond is speciaal voor gehandicapten en heeft een groot zeer comfortabel bed. Ligt tussen Langres en Dijon, en is nauwlijks om. Hotel heeft een goed resaurant en is tevens…"
5 Mei
Victor heeft gereageerd op blogbijdrage Kroketten van Victor
"Overigens: https://cookboogle.nl/boeken/zoek?needle=kroket&haystack=t&skip=0&zoekform=GO genoeg boeken hierover. Maar dagen in de keuken staan, is toch iets anders dan gewoon een kroket in het vet leggen ;-)"
1 Mrt
Mieke V. heeft gereageerd op blogbijdrage Kroketten van Victor
"Hoi Victor, wat leuk om te horen. Ben blij dat ik wat heb kunnen betekenen. Ik hou je aanbod in gedachten."
28 Feb
Victor heeft gereageerd op blogbijdrage Kroketten van Victor
"Met dank aan Mieke: eerst heeeeeeeeeeeeerlijk gegeten bij Lasalette, met zelfgemaakte kroket (door de chef, niet door mij ;-) En dan naar huis met:Wat een feest. Dank je wel Mieke. Als je zin hebt in kroket, kom maar eens langs. We zitten in Monze."
28 Feb
Andreas Chatziantoniou heeft gereageerd op blogbijdrage Kroketten van Victor
"Hmmm, bitterballen en kroketten - het hoogtepunt van de cuisine neerlandaise :-) @Victor I begrijp heel goed dat iemand iets uit de Heimat mist. Je hebt nu al genoeg recepten en links om te bestellen gekregen. Alternatief is nog om het - als je een…"
27 Feb
Mieke V. heeft gereageerd op blogbijdrage Kroketten van Victor
"Hans, dat had ik maandag al doorgegeven!"
25 Feb
Hans van der Bij heeft gereageerd op blogbijdrage Kroketten van Victor
"Je kunt bitterballen en kroketten kopen en ophalen bij Auberge de la Selette https://www.laselette.fr/informations-contact/ Het is in de Herault. Hopelijk op rijafstand. Ze zijn ingevroren en je kan een doos Mora bestellen.   "
25 Feb
Cornelis Robat heeft gereageerd op blogbijdrage Kroketten van Victor
"eiwit, schrijf ik erbij, thx"
24 Feb
Wilna Maijenburg heeft gereageerd op blogbijdrage Kroketten van Victor
"Ik heb wel zelf kroketten gemaakt, de ragout dikker gemaakt met wat agar-agar ipv van gelatine. En eiwit gebruiken bij het paneren, eerste laag fijn paneermeel, de tweede een laag Panko. Dat je alleen eiwit gebruikt voor het paneren is mij verteld…"
24 Feb
loes Heil heeft gereageerd op blogbijdrage Kroketten van Victor
"Ook zijn gemberbolussen zijn niet te versmaden.  https://slowfood.nl/nov2020-joodse-gemberbolussen/  Hadden vroeger het certificaat O.R.T. maar nu mensen ook op het middaguur in de rij staan voor een garnalenkroket. Johannes van Dam liep…"
24 Feb
ineke blom heeft gereageerd op blogbijdrage Kroketten van Victor
"Ik heb goede ervaringen met de kroketten van Cees Holtkamp. Zijn boek is een aanrader, en de Youtube filmpjes een lust. Mijn dochter in Amerika heeft met succes de tompoucen gemaakt."
24 Feb
loes Heil heeft gereageerd op blogbijdrage Kroketten van Victor
"De beroemde kroketten van Cees Holtkamp op de Vijzelgracht in…"
23 Feb

Profielgegevens

Hoe hoop je je voordeel te doen met deze aanmelding? Wat verwacht je van je aanmelding op dit forum?
info

De berichten van Victor

B&B ergens aan de A31

Hallo allemaal,

We rijden dus geregeld heen en weer tussen Corbière en NL en dan overnachten we graag ergens tussen Vittel en Dijon. Met een hondje. We zijn geen fan van de Ibis-containers, maar het werkt als het moet.

Liever overnachten we in een B&B.

  • Niet in een stad, zodat we ook nog wat kunnen wandelen en de hond kunnen uitlaten.
  • Niet te ver van de A31, maar een halfuurtje om is geen ramp.
  • Een goed tweepersoonsbed is…
Doorgaan

Geplaatst op 5 Mei 2026 om 10.13 — 5 commentaren

Kroketten

Mijn lief is binnenkort jarig en het enige dat ze mist aan NL zijn kroketten. Serieus.

Ik kan ze niet zelf maken, maar ik krijg ze ook niet gevonden in de supermarkten.

Iemand een handige tip om kroketten te scoren in Zuid-Frankrijk?

Geplaatst op 22 Februari 2026 om 21.31 — 41 commentaren

Telefoonterreur

Ik word dagelijks minstens 20 x gebeld door colporteurs. Beetje vermoeiend.

In Nederland bestaat het Bel me niet register waar inmiddels denk ik heel Nederland in staat.

Heeft Frankrijk ook zoiets?

Of, voor het geval ik een nieuw nummer neem, kun je in Frankrijk een mobiel nummer geheim houden?

(Ik vraag dus niet hoe ik onbekende nummers in mijn telefoon kan blokkeren e.d.)

Geplaatst op 26 Januari 2026 om 14.30 — 24 commentaren

Oud bruin bier

Beetje gekke vraag, ik ben nu in NL en vraag me af: kennen de Franse supermarkten ook Oud bruin bier? En zo ja, hoe heet dat? Onmisbaar voor goede oliebollen.

Geplaatst op 20 Oktober 2025 om 8.56 — 11 commentaren

Prikbord (1 commentaar)

Je moet lid zijn van Nederlanders.fr om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlanders.fr

Op 23 Februari 2026 om 16.58 zei Mieke V....

Hoi Victor, ik wilde eerst het adres niet "en public" doorgeven omdat het een service is van het restaurant aan z'n klanten. Maar er bleek geen bezwaar te zijn. Ik heb 3 uur geleden dus al een berichtje achtergelaten met het adres en verdere gegevens. Maar ik kan 't hier ook vertellen. Een restaurant La Selette in Bize-Minervois. (40 km bij je vandaan). Wordt geleid door een Belgische familie, dus de eigenaren spreken Nederlands en de rest van het personeel Frans. Erg goed restaurant met een mooie buitenruimte om 's zomers heerlijk te eten. Zij hebben diepvriessnacks, vanalles, kroketten, bitterballen, frikadellen, loempia's enz. Maar het wordt verkocht in hele dozen, dus 40/50 stuks. Je kunt het beste een mail sturen, laselette@outlook.com 

Katrien stuurt je dan een mail terug met de producten en de prijzen. Openingstijden enz staan op de website. Ze hebben soms niet alles op voorraad, dus wel ff zeggen dat je (eventueel) op een bepaalde dag en tijdstip langs wil komen om 't op te halen. Dan staat 't klaar. Je bent echt niet verplicht om er te gaan eten hoor, zo is 't echt niet. Maar 't is een leuke tent met goede kwaliteit eten.Vriendelijke groet, Mieke

 
 
 

Ga naar...

Laatste nieuws uit Frankrijk

Gebeurtenissen

© 2026   Gemaakt door: Anton Noë, beheerder en gastheer.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden