NEDERLANDERS.FR

Hét netwerk van, voor en door Nederlandstaligen in Frankrijk - Zegt het voort !

Dat is dus vandaag! Klik hierboven, je bent van harte welkom!!

In maart een brief ontvangen van Easytrip ze gingen stoppen per 15 april. De klanten moesten hun badge opsturen. Door Corina is die datum naar 15 juni verschoven. Mijn dochter en mijn neef hebben dat tijdig gedaan. Maar via track/trace kan je zien of hij daadwerkelijk is aangekomen. Bij mijn neef was het vakje van ontvangst ingevuld ,bij mijn dochter echter niet. Een andere Nederlander die we via internet vonden heeft hetzelfde probleem. Want niet voor 15 juni ontvangen, dan geven wij (AREA-EASYTRIP) een boete van € 25. En die boete heb ik ook gehad ondanks de belofte (2 mails van april en mei) van deze péage-innstelling dat ze mij een nieuwe badge met T-enveloppe zouden sturen. Die zijn echter nooit aangekomen. Alle 4 Nederlanders, zijn ze aan het discrimineren omdat we buitenlanders zijn? Heeft iemand van u eenzelfde ervaring? In Nederland kan je naar de consumentenbond stappen. Maar hier zijn er zoveel unions des consuments? Ik heb wel een brief hierover naar Quo Choisir gestuurd. Gaarne uw réacties s.v.p.

Weergaven: 866

Rubrieken,

(klik hieronder voor meer berichten in dezelfde rubriek)

20200627, Vervoer

Reactie van Margriet op 22 Oktober 2020 op 16.11

Ik denk ook niet dat het nog gaat gebeuren. Naar aanleiding van het berichtje van Juliette van gisteren vandaag gemaild, de reactie:

Bonjour,

Comme communiqué depuis le 3 mars, notre activité de télépéage en France est défnitivement arrêtée depuis le 15 avril.

L'activité d'électromobilité Kiwhi a été cédée à APRR.

Notre service client est fermé à compter du 21 septembre 2020.

Merci à notre aimable clientèle de nous avoir été fidèle.

Bonne route !

Le Service Client - Easytrip France

Reactie van M en M 80460 op 22 Oktober 2020 op 16.34

Ik heb ze,eigenlijk tegen beter weten in, gisteren een factuur van 25 euro gestuurd. 

Reactie van M en M 80460 op 22 Oktober 2020 op 23.03

En kreeg zojuist het zelfde geautomatiseerde antwoord als Margriet

Reactie van M en M 80460 op 22 Oktober 2020 op 23.21

En zojuist het volgende:

Monsieur,

Vos factures n’ont aucun fondement contractuel, et nous n’y donnerons aucune suite.

Quand avez-vous renvoyé votre badge svp ?

Bien à vous,

Eric

Reactie van Juliette op 23 Oktober 2020 op 6.40

Die datum van het opsturen van de badge heb ik ook al vier keer mogen doorgeven, geloof ik! Ik schrap het maar, helaas. Daar komt nooit meer wat van. Sterkte!

Reactie van Herman van Veldhuizen op 24 Oktober 2020 op 11.08

We hebben na het opsturen oude badge uiteindelijk € 25 terug gehad omdat we via de Banque Postal gereclameerd hadden.

Reactie van Margriet op 30 Oktober 2020 op 19.42

Nadat ik vanmorgen eerst een mailtje kreeg dat ik contact op moest nemen met Easytrip - en waar ik nogal sterk op reageerde - kreeg ik vanmiddag een bericht dat de € 25 zou zijn teruggestort.

Reactie van M en M 80460 op 10 November 2020 op 21.04

Update easytrip, ik heb mijn geld terug.

Nadat ook ik de hoop op een terugbetaling of op zijn minst een reactie had opgegeven wilde ik er nog een keer wat tijd in steken. En besloot een factuur voor 25 euro te maken die ik meteen ook maar als aanmaning met kopie van de “originele” factuur heb gemaild. Daar kwam toen, ondanks dat Contact@easytrip.fr  officieel niet meer werkt , direct als antwoord dat de factuur niet in behandeling zou worden genomen. Toch nog uit principe per post nagestuurd en wat gebeurde afgelopen vrijdagnamiddag….

Telefoon, Eric van Easytrip, eerst een en al verdediging en uitleg dat er bijna geen klachten zijn en dat zij zeker geen oplichters zijn (wat ik ook nooit heb beweerd overigens). Daarna een meer persoonlijk gesprek en welgemeende excuses dat zij inderdaad niet eerder hadden gereageerd. Hij kon mijn eerdere berichten inderdaad zien.

Wat blijkt, Eric is de enige overgebleven medewerker van Easytrip, die in zijn eentje alles afwikkelt en die echt zijn best doet om alles netjes af te ronden. Eric was in betere tijden de algemeen directeur van Easytrip. Omdat ik in het verleden meerdere malen als een van de laatste medewerkers een bedrijf heb moeten sluiten begreep ik wel wat hij nu doormaakt, vandaar dat we uiteindelijk een leuk gesprek hadden zo vlak voor het weekend.

Dus voor wie ook nog niet heeft opgegeven, misschien toch nog even een mailtje naar contact@easytrip.fr, ondanks de automatische reply worden de mails toch nog gelezen.

Hieronder is plaats voor een reactie

  • Blijf bij het onderwerp.
  • Wees constructief en vriendelijk.
  • Uw kennis en ervaring worden op prijs gesteld.

Onze huisregels ...

Bent u de plaatser van dit bericht? Reageer dan ajb op de gegeven reacties en adviezen.

Je moet lid zijn van NEDERLANDERS.FR om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van NEDERLANDERS.FR

WELKOM BIJ ONS FORUM

  * = inloggen nodig

GESELECTEERD

--

© 2020   Gemaakt door: Anton Noë, beheerder en gastheer.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacybeleid  |  Algemene voorwaarden

Anton Noë ... google.com, pub-1033432903517354, DIRECT, f08c47fec0942fa0